MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Środa, 27 maja
im. Jana, Juliusza

Wałbrzych Centrum

Wiadomości: Wałbrzych
Wtorek, 19 maja 2020, 7:33
Aktualizacja: Czwartek, 21 maja 2020, 8:45
Autor: JAZ
Fot. JAZ
Prace nad utworzeniem nowoczesnego centrum przesiadkowego rozpoczęły się w listopadzie zeszłego roku. W pierwszej kolejności powstanie przystanek kolejowy o nazwie Wałbrzych Centrum.

Miejsce to usytuowane jest około 2 kilometry od Dworca Wałbrzych Miasto, w bliskiej odległości ulic Lubelskiej i Piotra Wysockiego. W pierwszej kolejności prace dotyczą jednego toru. Wszystko ma na celu utrzymanie ciągłości ruchu kolejowego. Przystanek Centrum ma mieć wybudowane dwa 300 metrowe jednokrawędziowe perony, połączone podziemnym przejściem. Całość zostanie wyposażona w wiaty, oświetlenie oraz system informacji dla pasażera. Dodatkowo zostaną zainstalowane windy, które mają być ułatwieniem dla osób z problemami w poruszaniu się.

W związku z tym, że nowy przystanek ma być centrum przesiadkowym dla całego miasta, planowana jest również budowa odpowiedniej infrastruktury, która sprawi, że w jednym miejscu będą się krzyżowały połączenia komunikacyjne operatorów linii kolejowych, miejskiego systemu komunikacyjnego, jak również połączenia międzymiastowe.

Planowane prace mają zostać ukończone w kilku etapach. W pierwszej kolejności będzie modernizacja linii kolejowej i tu prace realizowane są przy aktywnym połączeniu pociągów na linii Wrocław – Jelenia Góra. Docelowo ma to nastąpić w 2020 roku. Koniec całości prac zapowiadano na 2022 rok.

Twoja reakcja na artykuł?

33
79%
Cieszy
2
5%
Hahaha
1
2%
Nudzi
1
2%
Smuci
2
5%
Złości
3
7%
Przeraża

Ogłoszenia

Czytaj również

Bestie nie ludzie

Dźwiękowy przewodnik

Zagłębie wznawia treningi

Komentarze (39) Dodaj komentarz

~Podróżny 19-05-2020 9:51
Brawo PKP PLK S.A. !
~Rudi 19-05-2020 10:10
300 metrowe perony dla szynobusów? Szykuje się likwidacja dworca Wałbrzych Miasto?
~semafor 19-05-2020 10:30
do: ~Rudi (10:10)
Nie sądzę. Jak zapewnisz obsługę kasową, poczekalnię, toalety, komunikację autobusową w pobliżu itd. to może przeprowadzą taką analizę.
~turysta 19-05-2020 10:57
do: ~Rudi (10:10)
Żadna likwidacja. We Wrocławiu i np. w Jeleniej Górze nowe przystanki nie powodują zamykania stacji i są ich uzupełnieniem. Co do długości to lepiej przystosować perony do każdego pociągu. PLK nawet ma obowiązek po równo traktować przewoźników czy to będzie PKP Intercity czy np. Koleje Dolnośląskie itp.
~Rudi 19-05-2020 12:31
do: ~turysta (10:57)
Zastanawiam się, które pociągi będą tam stawać i wychodzi, że tylko Kolei Dolnośląskich, bo ten przystanek jest maks. 2 minuty jazdy od dworca Wch Miasto i operatorzy długodystansowi wypną się na niego. Większość pasażerów wsiada/wysiada na Miasto i Szczawienko, które są bliżej dużych dzielnic mieszkaniowych i strefy ekonomicznej. Dlatego jestem zdania, że po uruchomieniu centrum handlowego umieszczą tam kasy biletowe i Wch Miasto przejdzie do historii jako dworzec.
~Szełenej musi odejść 25-05-2020 13:08
do: ~turysta (10:57)
To może by szełemej dodał pas startowy dla Jambo Jeta. To będzie super promocja dla niego i miasta. Za parę lat będziemy zwijać asfald , żeby coś zarobić w małych polskich sklepach w Śródmieściu bo obce markety w natarciu
~Edek 19-05-2020 11:28
Jestem rozczarowany.Na końcu brakło klasycznego zakończenia artykułu: "- mówi Roman Szełemej, prezydent Wałbrzycha"
~Zawas 20-05-2020 15:07
do: ~Edek (11:28)
A Ty masz ;pseudo; Szczypawica?no to już masz.
~w.B. 19-05-2020 11:33
Wałbrzych Miasto wszystkie te "zalety" spełnia od dawna . Po co to komu? Nie żal pieniędzy?
~Prawy i Sprawiedliwy 19-05-2020 11:45
do: ~w.B. (11:33)
Nie. Żal to dawać patolom 500 plus co miesiąc
~pomnik dla wybawcy miasta 19-05-2020 11:48
do: ~Prawy i Sprawiedliwy (11:45)
W twojej rodzinie patoli co biorą pińcet + z pewnością nie brakuje. Chyba ze jesteście bezdzietnymi robaczkami, które zerują na systemie w inny sposób.. A teraz pokłon dla naszego prezydenta!
~w.B. 19-05-2020 16:43
do: ~Prawy i Sprawiedliwy (11:45)
co głupiemu po rozumie ?
~Zawas 20-05-2020 15:10
do: ~w.B. (11:33)
A gdzie to na Wałbrzych miasto mogą podjeżdzać autobusy komunikacji międzymiastowej?nie rozumiemy,co oznacza CENTRUM PRZESIADKOWE?nie lepiej to czasamipomyśleć,nim sie coś napisze?
~Historius 19-05-2020 11:45
Brawo teren wiele lat zarastał, miała być tutaj galeria Magnolia, ale inwestor się wycofał, nie widział przyszłości w tym miejscu. Terenem nikt się nie interesował. Przyszedł do władzy Roman Szełemej i skrzyknął właściciela terenu oraz PKP do działań, warunkiem tego było że Szełemej przygotuje dojazdy, przebuduje drogi. Inwestycja podzielona jest na trzy etapy PKP buduje perony, inwestor Magnolii buduje budynek dworca i galerii, Szełemej ma wybudować drogi i przystanki komunikacji miejskiej i międzymiastowej. Taka jest historia tego teren, tych inwestycji, brawo dla wszystkich.
~turysta 19-05-2020 12:18
do: ~Historius (11:45)
Prezydent miał z tym tyle wspólnego co ja z katarynką :) PKP PLK buduje przystanek, perony itp., firma Oktava buduje Magnolie i część drogi a Prezydent zwołuje konferencje prasową i chwali się swoim sukcesem.
~Historius 19-05-2020 16:41
do: ~turysta (12:18)
Oczywiście że miał dużo wspólnego, dzięki jego zaangażowaniu i deklaracji wszyscy doszli do porozumienia. Dlatego obiekt powstaje, plac zostanie zagospodarowany, rozumiem że krzywienie historii jest komuś na rękę... ale nie róbcie to w taki sposób.
~Realista 25-05-2020 10:22
do: ~Historius (16:41)
Oczywiście, prezydęcik z PO wyzywający rząd od nieudaczników w walce z COVID-19, śliniący się do Kidawy, załatwił nam obwodnicę, dworzec Centrum gdzie o inwestycjach tych decyzyjność mają instytucje rządzone przez ludzi z PIS. Dobre sobie... To tak jakby mówić że Mrzygłocka i Kołacz wywalczyły wałbrzyszanom tyle inwestycji, siedząc w karczmach podczas świąt sera itp.
~Szełemej musi odejść 19-05-2020 13:43
do: ~Historius (11:45)
I w tym czasie za pieniądze polskiego podatnika remontowane są dworce Główny, Miasto i Szczawienko. Wystarczy jak na mieścinę wygasającą . Ale nie trzeba zaistnieć z kolejną galerią co to może handlować w niedziele. Boże Ty widzisz i nie grzmisz .
~Walbrzysiak 19-05-2020 13:51
do: ~Szełemej musi odejść (13:43)
Na mieście mówią, że na dworcu Szczawienko jest tyle chętnych na wynajem pomieszczeń, że od ukończenia remontu do dzisiaj wszystkie stoją puste, bo nie wiadomo na którego się zdecydować. ;-)
~tak tak tak 19-05-2020 13:57
do: ~Historius (11:45)
Tak tak tak! Szełemej wszystkich skrzyknął. Przybyli na wezwanie by wypełnić wolę naszego Pana. To nasz Roman wszystko buduje.Słuchają go wszyscy: Prezydenci , wielkie firmy, nawet papież by go posłuchał. Podejrzewam że ma władzę również nad zwierzętami! Widziałem jak na jego rozkaz szczury opuszczały w szeregu ratuszową piwnicę!
~Historius 19-05-2020 16:44
do: ~tak tak tak (13:57)
Jaki w tym wszystkim ma interes PKP żeby tam budować ? nie budowaliby nic bez przyczyny ! do tego potrzeba było kogoś kto ich przekona, przedstawi plan i koncepcję. Z tym niestety wyszedł Roman Szełemej dlatego PKP przystało na tym, inaczej nie mieliby interesu budować niczego pośrodku pola.
~Roman moim bogiem 19-05-2020 17:05
do: ~Historius (16:44)
Pośrodku pola? Odstaw leki synu.
~Podróżny 19-05-2020 17:36
do: ~Historius (16:44)
Nikt nie mówi o pomyśle. Pomysłów nie brakuje nigdy komuś kto sypia tak krótko. Chodzi o projekty, realizacje i finansowanie. A to jest w gestii kogoś innego. Zresztą on sam się ostatnio tym nie chwali tylko jego wyznawcy w różnych mediach i portalach.
~Historius 20-05-2020 8:56
do: ~Podróżny (17:36)
Gestia finansów jest podzielona... Szełemej ma budować drogi dojazdowe, ma wybudować przystanki komunikacji miejskiej i międzymiastowej !!! PKP buduje perony, prywaciarz buduje budynek dworca i galerii Żeby 3 inwestorów namówić, to Szełemej musiał z nimi pogadać i ustalić co i jak, kto co buduje. Prywaciarzowi się nie opłacało i nie budował tam nic, dopiero Szełemej wyszedł z planem żeby stworzyć tam centrum przesiadkowe i skrzyknął pozostałych inwestorów. Mógł mieć to w du*pie jak poprzednicy i nic nie planować i nie rozmawiać i nie deklarować nic. Jednak to zrobił i powstaje wspólnymi siłami centrum przesiadkowe.
~pomnik dla wybawcy miasta 19-05-2020 11:45
To wszystko za sprawą jednego człowieka! To On! Tylko On! Roman Szełemej!
~turysta 19-05-2020 12:19
do: ~pomnik dla wybawcy miasta (11:45)
Dobry żart chociaż wiem, że to prowokacja
~Szełemej musi odejść 19-05-2020 13:38
Pamiętacie Państwo dworzec we Włoszczowie? Partia Oszustów miała ubaw. Teraz jej członek PO Szełemej buduje galerię i przy okazji z rozmachu dworzec pomiędzy Wałbrzych Miasto i Główny. Nikt z Partii Oszustów nie parsknie ze śmiechu? Przecież likwiduje Szełemej w ten sposób cały rodzimy handel utrzymujący okoliczne rodziny w Śródmieściu. A pociągi ? Wydłużają czas postoju i przejazdu
~musi musi 19-05-2020 13:50
do: ~Szełemej musi odejść (13:38)
Akurat Szelemej nie buduje dworców chociaż często się tym chwali jak zresztą wieloma rzeczami. Co do reszty sie zgadzam. Powinien odejść.
~ 19-05-2020 15:04
Jak zwykle trole sa niezadowoleni Walbrzych ma sie rozwijac
~Roman na prezydenta RP! 19-05-2020 17:07
do: ~ (15:04)
Wszyscy są zadowoleni! Ja jestem Ty jesteś Oni są JeSt pięnie ! Cudownie i słitaśnie!
~Re 19-05-2020 15:51
Nie dogodzi się nikomu, jak budują to źle, jak nic nie robią źle, co za ludzie🙉😭
~marcin 19-05-2020 16:18
O nasz carze kochany dzięki ci Choć nic nie masz z tym wspornego Ale i tak wiem ze to ty
~Justyna 19-05-2020 22:25
Jakoś nie mógł przekonać przez 8 lat PO? Nie mógł też przekonać do budowy obwodnicy? A tak podobno P0 troszczy się o Wałbrzych.
~Historius 20-05-2020 9:02
do: ~Justyna (22:25)
Zapoznaj się z historią obwodnicy i dopiero pisz, ona powstaje z programu na lata 2014 -2020 a program musiał być przygotowany przed 2014 roku lub w 2014 roku. Poszukaj kto wtedy był u władzy, poczytaj że to finanse są głównie z UE oraz kredytu miasta na kwotę 55 milionów.
~Walbrzysiak 20-05-2020 15:32
do: ~Historius (9:02)
Z tego, co piszesz wynika, że nie znasz w ogóle historii tej ulicy. Była ona planowana już w latach 70-tych jako łącznik nowobudowanych dzielnic sypialnianych i dużych zakładów w centrum, po których obecnie nic nie zostało. Jej najstarsze wybudowane części to Sikorskiego i Wieniawskiego. Potem zaczął się kryzys ekonomiczny lat 80-tych, likwidacja kopalń i innych zakładów w latach 90-tych, potem niewielki zryw budowlany na "obwodnicy" zakończony malwersacjami finansowymi w magistracie i wyrokami po 2000 roku i dopiero teraz powstaje to, co powinno być skończone najpóźniej w 1990 roku (przy założeniu istnienia kopalń...). Oczywiście zasadność ekonomiczna obecnej budowy jest wątpliwa, ponieważ niepotrzebna jest obecnie dwupasmówka kończąca się na wąskiej wylotówce na Mieroszów, biegnąca przez centrum miasta i nie posiadająca ani jednego metra obok na którym można by uruchomić znaczącą działalność produkcyjną. Ta ulica kieruje się dokładnie w stronę przeciwną do największego silnika ekonomicznego miasta, czyli SSE.
~z 20-05-2020 22:52
do: ~Historius (9:02)
Historie to ty znasz chyba z tvp. Projekt obwodnicy to lata 70-te. Rozpoczęcie inwestycji lata 80.Mało tego w latach 70 był projekt budowy szybkiego tramwaju Piaskowa Góra - Sródmiescie ze stacja końcowa tam gdzie w w tej chwili buduje sie centrum przesiadkowe.Zatem zanim zaczniesz cos tam coś tam popytaj innych.
~Moherowy Pisior 20-05-2020 15:11
Ten tunel powinni przedłużyć do Starej Kopalni.
~Aqua 20-05-2020 19:12
do: ~Moherowy Pisior (15:11)
A potem jeszcze dalej do Aqua Zdroju. A nie przepraszam Aqua przecież zwalnia większość ludzi. Dobrze że jej prezio ma się dobrze . .
~lemingi Romka 21-05-2020 5:00
Już widze jak pustaki Romka będą fotografować się przy pustym pociągu na uroczystym otwarciu stacji. Podnieta będzie większa niż przy Bronkobusie😂

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Dostali przyłbice

Nadmierne dokarmianie

Zamek znów otwarty

Referendum już 7 czerwca

Posiedzenie komisji