MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Poniedziałek, 13 lipca
im. Małgorzaty, Henryka

Rada Miasta Wałbrzych w tym samym składzie, czyli nieudane referendum

Wiadomości: Wałbrzych/Głuszyca
Poniedziałek, 25 czerwca 2012, 7:34
Aktualizacja: 11:16
Autor: PAW
Fot. PAW
Zdecydowanie za mało wałbrzyszan poszło wczoraj na referendum w sprawie odwołania Rady Miasta, by to referendum można uznać za ważne. Swoje stanowiska uchronili nie tylko wałbrzyscy radni, ale również burmistrz Głuszycy, której nie odwołali mieszkańcy tej gminy.

W Wałbrzychu do urn musiało pójść (by referendum uznać za ważne) ponad 23 tysiące osób. Tymczasem poszła zaledwie 1/3. Inicjatorzy referendum jako przyczynę niskiej frekwencji, wskazują wiele czynników, jednak nie da się ukryć, że tak niskie zaangażowanie mieszkańców Wałbrzycha w odwołanie Rady Miasta Wałbrzycha, jest dla inicjatorów referendum porażką.

Referendum odbyło się również wczoraj w Głuszycy. Tutaj mieszkańcy gminy mieli zadecydować o dalszym losie burmistrz Alicji Ogorzelec. By referendum uznano za ważne, do urn musiało pójść nieco ponad 2 tysiące osób. Poszło około 1800, a więc zbyt mało, co oznacza, że Alicja Ogorzelec zachowa swoje stanowisko.

Czytaj również

W Dolnośląskiem Duda z 39%, Trzaskowski z 32,5%

Drzewa za frekwencję

Miasto broni strażników

Komentarze (46) Dodaj komentarz

~ 25-06-2012 8:00
u nas jak u Franka Smudy---bez zmian
~~`` 25-06-2012 8:22
Nieudolni mieszkańcy mają nieudolną radę. Należy płakać nad losem mieszkańców i tego nieszczęśliwego miasta.Wszystkich uprawnionych do głosowania nie biorących udziału powinno się ukarać za bierność, obciążyć kosztami za lenistwo. Tragedia, Tragedia
~ 25-06-2012 8:25
byłem, zagłosowałem i już wtedy wiedziałem, że referendum będzie nieważne. Nie wszyscy wiedzieli kiedy się odbędzie, inni nie wiedzieli o nim. Niestety nie każdy mieszkaniec naszego miasta interesuje się co w nim się dzieje.
~xxx 25-06-2012 8:33
Teraz inicjatorzy referendum powinni zapłacić za nie z własnej kieszeni,ciekawe czy w ogóle oni wiedzą jakie to są koszta?
~ 25-06-2012 8:37
zapraszam teraz panią Monikę do posprzątania tego syfu w postaci sterty ulotek walających się po mieście. Może pani wziąść ze sobą Wilda i Rosiakową.
~mojachatazkraja 25-06-2012 8:50
Dlaczego, jeżeli większość ma odmienne zdanie od naszego, to nie staramy się zweryfikować naszego spojrzenia, a uważamy, że to ta większość jest ślepa, głucha, niemądra, nieudolna itp itd? Lobby nauczycielskie (walczące o swoje miejsca pracy) i grupa zainteresowanych rodziców (chcących mieć szkołę "pod nosem" - co rozumiem) uwierzyła w pewnym momencie, że przemawia głosem całej lokalnej społeczności. Ale tak wcale nie było, czego dowodem właśnie nieważne referendum. To, że ktoś głośno krzyczy i jest widoczny, to wcale jeszcze nie oznacza, że ma rację...
~mojachatazkraja 25-06-2012 8:54
Dlaczego, jeżeli większość ma odmienne zdanie od naszego, to nie staramy się zweryfikować naszego spojrzenia, a uważamy, że to ta większość jest ślepa, głucha, niemądra, nieudolna itp itd? Lobby nauczycielskie (walczące o swoje miejsca pracy) i grupa zainteresowanych rodziców (chcących mieć szkołę "pod nosem" - co rozumiem) uwierzyła w pewnym momencie, że przemawia głosem całej lokalnej społeczności. Ale tak wcale nie było, czego dowodem właśnie nieważne referendum. To, że ktoś głośno krzyczy i jest widoczny, to wcale jeszcze nie oznacza, że ma rację...
~Wałbrzych 25-06-2012 8:56
Jestem zadowolony z tego że się nie udało, ja nie poszedłem na referendum z tego powodu, że to referendum to czysta gra polityczna, a mną żadna grupa nie będzie sobie podcierała tyłka żeby dostać się na stołek.
~man13 25-06-2012 8:58
No cóż Pani Misińska i ekipa dostał pstryczka .Szkoda ze w demokracji za tego pstryczka muszą płacić wszyscy.Mnie się rada też nie podoba ale te pare lat do następnych wyborów poczekam.A co mi tam.
~deep 25-06-2012 8:59
popieram głos mojej chaty z kraja
~ZAWIEDZONY MIESZKANIEC WAŁBRZYCHA 25-06-2012 9:04
MIESZKANICY WAŁBRZYCHA CO NIE POSZLI GŁOSOWAĆ NIECH TYLKO NIENARZEKALI CO DZIEJE SIĘ Z NASZYM MIASTEM TYLKO SPOJŻYKI W LUSTRO W SWAJĄ MO..Ę I MIELI PRETĘSJE SAMI TO SIEBIE
~ 25-06-2012 9:09
Najbardziej rozwalające są powody nieudanego referendum: nie wszyscy wiedzieli kiedy albo w jakich godzinach, inne imprezy były w mieście tego dnia... Gratuluje poczucia humoru. Ile było lokali do głosowania w mieście? Jeden? I w dodatku można było głosować cały dzień, więc skończcie z pitoleniem. Oddanie głosu nie trwało by dłużej niż 5 minut, więc żadne inne imprezy organizowane w mieście nie mają z tym nic wspólnego, ale trzeba szukać usprawiedliwień. Weteran co teraz napiszesz pseudodziadku? Problem z waszym referendum jest taki, że pokazali się przy was poprzedni przegrani. I większosć przejrzała na oczy. Nie jestem zwolennikiem tej rady, ale jak widze, że ci co nie mają poparcia ludzi a pchają się na siłę do stołków to mnie szlag trafia.
~reracz 25-06-2012 9:11
Frekwencja w referendum jest wyraznym sygnałem wskazującym na konieczność zmiany prawa wyborczego, tak aby wykluczyć z głosowania tych co nie płacą podatku dochodowego oraz są na emigracji, bo ich nie obchodzi uczestnictwo w demokracji lokalnej. Tak jak mówi Korwin, nie może być tak , że głos profesora=głosowi menela z pod budki z piwem.
~Erka 25-06-2012 9:14
prawie 7 tysięcy poprało ideę odwołania Rady, to nie pstryczek, ale umiarkwoy sukces
~mojachatazkraja 25-06-2012 9:16
Dlaczego, jeżeli większość ma odmienne zdanie od naszego, to nie staramy się zweryfikować naszego spojrzenia, a uważamy, że to ta większość jest ślepa, głucha, niemądra, nieudolna itp itd? Lobby nauczycielskie (walczące o swoje miejsca pracy) i grupa zainteresowanych rodziców (chcących mieć szkołę "pod nosem" - co rozumiem) uwierzyła w pewnym momencie, że przemawia głosem całej lokalnej społeczności. Ale tak wcale nie było, czego dowodem właśnie nieważne referendum. To, że ktoś głośno krzyczy i jest widoczny, to wcale jeszcze nie oznacza, że ma rację...
~Leon 25-06-2012 9:25
Ja również popieram głos "moja chata z kraju" identycznie uważam!
~Masakra 25-06-2012 9:28
Tyle pieniędzy poszło w błoto...
~do Erka 25-06-2012 9:54
Erka poszło za Wami nawet nie 1/3 tych którzy pójść mieli by uczynić Waszą awanturę sensowną. Pokaż mi egzamin na którym 1/3 daje zaliczenie? To PORAŻKA - spójrz prawdzie w oczy.
~mojachatazkraja 25-06-2012 9:54
Dlaczego, jeżeli większość ma odmienne zdanie od naszego, to nie staramy się zweryfikować naszego spojrzenia, a uważamy, że to ta większość jest ślepa, głucha, niemądra, nieudolna itp itd? Lobby nauczycielskie (walczące o swoje miejsca pracy) i grupa zainteresowanych rodziców (chcących mieć szkołę "pod nosem" - co rozumiem) uwierzyła w pewnym momencie, że przemawia głosem całej lokalnej społeczności. Ale tak wcale nie było, czego dowodem właśnie nieważne referendum. To, że ktoś głośno krzyczy i jest widoczny, to wcale jeszcze nie oznacza, że ma rację...
~ 25-06-2012 10:05
Jaka większość, a ile w tym zapyziałym, patologicznym mieście jest zazwyczaj frekwencji? Ci co nie poszli niech teraz nie płaczą, jak to im w Wałbrzychu źle.
~do mojachatazkraja 25-06-2012 10:26
Nie wiem czy jestes kobietą, czy mężczyzną, ale kocham Cię za te poglądy ;) w końcu ktoś ubrał moje myśli w sensowne zdania. Dzięki ;) A
~Mario 25-06-2012 10:47
NIE BYŁEM I NIE PÓJDĘ UWAŻAM ŻE JEST LEPIEJ NIŻ BYŁO I WIELE SIĘ DZIEJE REFERENDUM TO KOLEJNE PIENIĄDZE WYWALONE W BŁOTO PEWNIE PARU LUDKÓW KTÓRE TE REFERENDUM ZORGANIZOWAŁO JUŻ CZEKAŁO NA WOLNE STOŁKI PEWNIE NA PLAKATACH WIDNIAŁY BY NAPISY JAK ONI O NIE WALCZYLI A TU ZOONK !!! I BARDZO DOBRZE WAŁBRZYCH POTRZEBUJE SPOKOJU W TEDY RADA BĘDZIE JESZCZE LEPIEJ DZIAŁAĆ A NIE CIĄGŁYCH KŁUTNI I ŻALI TYCH CO SIĘ DO WŁADZY NIE DORWALI !!!!!!!!
~samuraj 25-06-2012 10:50
na miejscu inicjatorów referendum popełniłbym sepuku !!!
~ika 25-06-2012 11:10
w pełni popieram i taka sama jest moja opinia jak mojej chaty z kraja . Ludzie obecna rada to naprawdę słaba rada ale zanosiło się na totalną porażkę.
~benkmen 25-06-2012 11:12
~reracz- może byś opracował unikatową i rewelacyjną tabelę przeliczenia głosowego ? A jak np przeliczysz szarego obywatela z głosem ambony? Może wg wskaźnika 1:100 000?
~rtyuio 25-06-2012 11:24
~Do Erka Na maturze wystarczy 1/3 ;) Jaka była proporcja głosów za odwołaniem i przeciw odwołaniu rady ? Ciekaw jestem ilu głosujących było za pozostawieniem rady, bo to że wałbrzyszanie nie chcą korzystać z możliwości ocenienia swojej rady to ....
~Menio 25-06-2012 11:31
Większość porąbańców! To, że nie mam pracy i za co utrzymać rodziny to w zamian mam myśleć i interesować się losem miasta, nawet żeby to był sam Wałbrzych? Mam w nosie ten wasz lokalny patriotyzm. Do "reracza" Chyba ci prąd od mózgu odcięło razem z tym popaprańcem Korwinem. Piszesz: " nie może być tak , że głos profesora=głosowi menela z pod budki z piwem..." Pewnie zaraz dodasz: "kalekich wystrzelać", garbatych zrzucić ze skały... Bezmózgowcu jeden!
~przyjAciel weSołego diabła 25-06-2012 12:03
Menio - ale przecież to jest też ICH wina, że Ty nie masz za co utrzymać rodziny. Tu nie chodzi o lokalny patriotyzm. Tu chodzi o Ciebie i ludzi takich jak Ty, o twoją-moją-ich rodzinę! O nasze życiowe szanse. Jestem przekonany, że jeśli Twoje ręce pozwolą Ci utrzymać Twoją rodzinę - to nie będziesz trzymać ich w kieszeniach! A Oni zaszywają Ci te kieszenie z rękami w środku! I co najgorsze robią to przez Twoją własną głowę ... Twój głos liczy się tak samo jak każdy inny. Oburza Cię to, że ktoś chce sądzić inaczej. Mnie też, ale ja ze swojego korzystam a Ty dajesz sobie ręce w kieszeniach zaszywać ...
~reracz 25-06-2012 12:13
Spokojnie, i tak do tego dojdzie że gołodupcy nie będą mieli możliwości głosowania. Już tak zresztą jest, że dzięki obecnej ordynacji wyborczej,faktyczną i despotyczną władzę sprawują nad wami osoby z dużą kasa i wpływami a wam, menelom , się zdaje że macie na coś wpływ. I tak ma być. Jesteście , menele , zbyt tępi jednak aby to pojąć. Jednak , w obecnej sytuacji kiedy się ekonomicznie wszystko zaczyna walić, system w którym u władzy są cały czas typy nie mający pojęcia o podstawach ekonomii i zarządzania siłą rzeczy musi paść, wtedy władzę przejmą ludzie z pieniędzmi i wpływami , jednak to już nie będzie się nazywało "demokracja". Też będzie to dobre, bo jak widać motłoch nie zasługuje na nic innego.
~ 25-06-2012 12:32
Nie byłam na referendum , bo uważam ze skoro ktos przezywa osobista tragedia z powodu zamkniecia szkoly a tym samym utraty pracy to nie powinien wciagac w ta tragedie calego miasta za nieswoje pieniadze... ludzie ogarnijcie sie, burzymy jakis porzadek z powodu tego ze szkola ktora miala 6 uczniow w kazdej klasie zostaje przeniesiona w inne miejsce?!
~gołodupiec i menel 25-06-2012 12:39
bravo!bravo, Panie reraczu za tą błyskotliwą mowę, jestem pod wrażeniem, mądryś Pan jak sam Wszokrates! czołem hołdy biję!
~xxx 25-06-2012 13:29
Przedmowczyni..... Tu nie chodziło o szkoły, bo te i tak zamknęli, ale o ludzi, którzy Cię reprezentują. Chyba Ci to imponuje, bo mnie jest wstyd za taką Radę:(
~~~ 25-06-2012 13:30
A miało być tak pięknie.... Nie lubię rozrabiaczy.
~ 25-06-2012 15:28
tak czytam te komentarze i coraz bardziej jestem przekonana że Wałbrzych ma niestety tak mocno nierozgarnietych mieszkańców że nigdy nie będzie w nim lepiej. Zmany powinny się tutaj rozpocząć...
~jedrek 25-06-2012 16:05
Po nieudanym Referendum , nich ci ktorzy nie poszli na glosowanie nie narzekaja w kolejkach , na ulicach itp , itd.
~wałbrzyszanin 25-06-2012 17:38
Referendum to było z góry na przegranej pozycji, od kiedy polityczne twarze zaczęły popierać tą inicjatywę. I uwierzcie w końcu, że tak jest. W mojej pracy mam kontakt z setkami ludzi dziennie i na prawdę idzie się nasłuchać, co ludziom leży na sercu... A co do braku pracy - ja wiem, dobrze nie jest. Ale błagam Was, skończcie z gadaniem, że w Wałbrzychu jest tak tragicznie, że nie ma tu pracy i nie da się utrzymać. W każdym mieście jest podobnie, a poza tym droga wolna - wyprowadźcie się do tego "lepszego świata" i skończcie najeżdżać na ludzi i miasto. A pracę, to można znaleźć i to bez problemu. Nikt mi nie powie, że pracy nie ma - znalazłem ją po tygodniu poszukiwań, nie mając póki co doświadczenia zawodowego w branży, w której pracuję. Więc zacznijcie cokolwiek robić, a nie narzekać...
~GŁUSZYCA 25-06-2012 17:59
Pani Alicjo byliśmy blisko-szkoda!!!
~ 25-06-2012 18:55
reracz, motłoch i menele to cie robili pustaku
~J-23 25-06-2012 20:07
DO MARIO z 25.06. RACJA,tez tak uważam.
~AK-47 25-06-2012 22:10
nie płaczcie że na referendum wyrzucono w błoto 120 lub 140 tysięcy,bo ponad 660 000 zł wyrzucono w prawdziwe błoto z kasy miejskiej na słynne boisko na Podzamczu.Za te pieniądze zorganizowano by 5 takich referendów i nikt za to nie beknął do dzisiaj.Jesteśmy bogatym miastem!
~fgh 25-06-2012 23:24
To polskie prawo wyborcze , pisane w Magdalence prez PZPR-owców, pozwalajace na uniewaznienie referendum z powodu niskiej frekwencji jest kompromitacją w 21 wieku, bo wszędzie indziej jest w wolnych krajach jest wiążące. Komuchy się niezle obwarowały przewidując wzrost świadomosci społecznej. Nie uczestniczący się nie liczą, to motłoch i ciemna masa.
~ 26-06-2012 7:08
fgh nic innego nie potrafisz napisać? Trzeci artykuł na temat referendum czytam i trzeci taki sam głupawy twój komentarz. Wszystkie wolne kraje odwiedziłeś albo czytałeś ich prawa, że taki obcykany jesteś ?
~Zbych 26-06-2012 9:20
Referendum to też wybory i nie widzę powodów dla których w tzw. zwykłych wyborach wynik był wiążący nawet przy 1% frekwencja, a w referendum po pokonaniu poprzeczki, którą ktoś zawiesił bardzo wysoko. Przecież już sama procedura zorganizowania referendum jest bardzo trudna. Czy to jest aby konstytucyjne? Chyba nie! Bo jak czują się ci wszyscy, którzy uczestniczyli w głosowaniu i nie ważne jak głosowali, a było ich prawie 7 tysięcy. Czy możemy im powiedzieć frajerzy po coś cię tam szli. Myślę, że ci którzy wzięli udział w głosowaniu mogą czuć się zlekceważeni przez system. A nie tak buduje się społeczeństwo obywatelskie.
~fgh 26-06-2012 9:40
Co w nim widzisz głupawego? Akurat kraje będące medialnymi wzorami demokracji mają takie prawa. Wychyl nochal chociaż za granicę do knedli i pogadaj sobie z nimi, bo wyprzedzili nas o dziesięciolecia, nie mówiac o pozostałych. Jestesmy zacofanym krajem , tyle że nie widać tego jak się siedzi tu jak kartofel w dole albo ogląda świat z okien autobusu do Chorwacji.
~do fgh 26-06-2012 19:28
jak narazie podałeś tylko przykład Czechów a miały być wszystkie kraje
~WuZet 26-06-2012 22:43
Wynik referendum jest jakie jest.Trudno ubolewać nad rozlanym mlekiem. Jednak tym wszystkim-łącznie z Panem Prezydentem-którzy gromią,łają,odsądzają inicjatorów referendum od czci i wiary pragnę przypomnieć,że referendum to konstytucyjne prawo w państwie obywatelskim każdego obywatela. Mówienie o wichrzycielach ,rozrabiakach jest delikatnie mówiąc dużym uproszczeniem-Panie Prezydencie!Takimi opiniami nie przyspie szymy budowy właśnie państwa obywatelskiego spotkała się z poparciem społeczności wałbrzyskiej.I tyle komentarza w tym temacie panowie i panie!

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Gowin w Wałbrzychu

Trzaskowski kontra Duda

Ostatnia prosta

Trzaskowski zdobył Wałbrzych

Popierają Dudę