MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Niedziela, 5 lipca
im. Antoniego, Karoliny, Marii

Do końca 2015 roku Gmina Wałbrzych chce wyburzyć około 140 budynków mieszkalnych

Wiadomości: Wałbrzych
Środa, 17 kwietnia 2013, 19:22
Aktualizacja: Czwartek, 18 kwietnia 2013, 23:10
Autor: PAW
Fot. PAW
Tak zapowiada prezydent Roman Szełemej.
– Nie ma sensu remontować starych ruder – mówi prezydent.

O reformie w dziedzinie gospodarki mieszkaniowej prezydent Wałbrzycha mówił wielokrotnie. Jednym z pomysłów jest wyburzanie starych, chylących się ku upadkowi budynków, a w zamian budowanie nowych obiektów, w których mają znaleźć się mieszkania komunalne i socjalne.
– Nie chcemy remontować obiektów, które nadają się tylko i wyłącznie do wyburzenia – mówi Roman Szełemej. - W niektórych z tych budynków nie da się mieszkać. Osobom, które tam obecnie mieszkają, musimy zapewnić lepsze warunki.

W tym celu w 2011 roku wyburzone zostały 2 budynki mieszkalne oraz 8 gospodarczych. W 2012 roku Gmina Wałbrzych wyburzyła 6 budynków mieszkalnych i 1 gospodarczy. Plany na ten rok są jeszcze bardziej ambitne i zakładają wyburzenie 21 budynków mieszkalnych oraz 5 gospodarczych. Jeśli doliczymy do tego wyburzenia związane z koniecznymi inwestycjami drogowymi, to można powiedzieć, że w 2013 roku łącznie wyburzeniu ulegnie około 40 budynków mieszkalnych.
– Mowa o ulicy Legnickiej, Wrocławskiej, Niepodległości - wylicza prezydent Szełemej. - Nasz plan zakłada wyburzenie do końca 2015 roku 120-140 budynków mieszkalnych.

W zamian budowane mają być nowe obiekty. Mają to być mieszkania komunalne o średnim standardzie. Będą to budynki 4-piętrowe, bez podpiwniczenia i bez wind. Pierwsze takie nieruchomości powstaną przy ulicy Jana Pawła II w dzielnicy Podzamcze, przy ulicy Staszica w dzielnicy Nowe Miasto oraz przy ulicy Wiejskiej w dzielnicy Biały Kamień.

Czytaj również

Przypominajka dla turystów

Mierzą prędkość

Protestowali aktywiści

Komentarze (31) Dodaj komentarz

~księgowy 17-04-2013 15:23
Otóż to. Po co wypowiadać kosztowną wojnę w dzisiejszych czasach, skoro lokalna socjalistyczna władza zrobi to samo co nalot dywanowy B-52 a w dodatku na koszt tubylców i bez kiepskiego pijaru związanego z przemocą.
~żul 17-04-2013 15:39
Do końca 2030 roku pozostanie w Wałbrzychu 140 budynków mieszkalnych!!!!
~fesd 17-04-2013 18:13
Cała "Palestyna". Ulice Wschodnia, Średnia i Św. Barbary zrównać z ziemią i postawić nowe. Będzie piękne osiedle w okolicach Galerii, wizytówki Wałbrzycha.
~Mieszkanko 17-04-2013 19:01
Bardzo dobrze trzeba starocie wyburzać, jedynie co to zostawić te architektoniczne ładne budynki i je wyremontować. Ja płacę w starym budownictwie tyle za czynsz, a nie ma ani łazienki ani piwnicy, ani ogrzewania już mam dość takiego mieszkania. Czynsz płacę i nie mam zadłużenia ani dodatku.
~zyga 17-04-2013 20:31
Budynki bez podpiwniczenia w starych dzielnicach nie mają sensu,bo gdzie mieszkańcy będą trzymać opał na zimę.Chyba,że Cezar wymyśli im inne ogrzewanie.
~Baba 17-04-2013 20:35
Nareszcie ktoś pomyślał że koszt remontu rudery przekracza czasem postawienie nowego domu.!!!!!!!!
~Przepraszam 17-04-2013 21:04
Przepraszam, czy urząd tez pójdzie do wyburzenia, bo nie wiem czy ....... z kolan doktorka zbierać
~Piskorz 17-04-2013 21:39
To będą budynki energooszczędne, średni standard, ogrzewane energią słoneczną i wykorzystujące ciepło z ziemi oraz produkujące energię elektryczną w elektrowniach wiatrowych, oczywiście w nadmiarze tak, żeby mieszkańcy tych domów na tym zarobili. Przecież to mocno zaawansowany XXI wiek i na świecie inaczej się już nie buduje. Na porządku dziennym szeroko stosuje się pompy ciepła, rekuperatory, izolacje rezolowe i aerożelowe.
~benkmen 17-04-2013 21:40
Przekazać całą "Palestynę"do Strefy Gazy...i po kłopocie. ;-)
~księgowy 17-04-2013 21:54
Będziecie sobie w zimie chuchać i spać w jednym łożu z żywym inwentarzem, aby nie zamarznąć. A sprawa jest prosta; budnyki mają złego właściciela. Zlicytować po cenie rynkowej z mieszkańcami prywatnemu inwestorowi a ten już zadba odpowiednio o tych co nie płaca i niszczą. Z jakiej racji mamy się dokładać do dachu nad głową dla meneli.
~Rebel Yell 17-04-2013 22:07
Tysz mam domek jak Romek to co mi tam, zdewastujcie miasto bedzie tu mniej ciasno. Tylko nowe budynki budujcie z wydrukowanych na ten cel papierkow, a nie z moich podatkow.
~R. 17-04-2013 22:26
No i słusznie - wojna skończyła się prawie 70 lat temu a większość budynków wygląda jakby od Niemca nie były remontowane. Skoro taniej jest postawić coś nowego, od razu posiadającego współczesne instalacje (media, woda, ogrzewanie itd..) to nie ma co rozpaczać tylko wysadzać rudery. Polska środkowa i wschodnia już dawno się przebudowała, znikły chaty kryte słomą a tutaj Polska "C" i marazm.
~Baraquda 17-04-2013 23:30
Gdzie oni przy Wiejskiej chcą się budować? Na boisku po szkole, starej 14 i 4? Byli geodeci tam na jesień, jakieś dziury porobili, wyorali 1/4 "murawy". No nie fajnie bo ludzie tam z dziećmi wychodzą, niektórzy biegają na bieżni, ba sam biegam, bo lepiej niż po asfalcie. Jedyna plaga to ludzie z psami, teraz jak szkoły nie ma to wszędzie nasrane i na trawę aż strach wejść. Tam by się jakiś orlik przydał dla ludzi, jakiś plac zabaw, rekreacyjne takie rzeczy, a budować to się mogą za Grabowskiej jak się na cmentarz idzie, ludzie będą mieli do lasu bliżej na spacery z psami, na cmentarz i do kościoła. Tam pole wielkie, a krów kilka się pasie... Od ul. Piaskowej by parking zrobili, żeby ludzie sobie na głowach nie stawali i byłoby dobrze.
~szalony pomysł 18-04-2013 0:15
Może zanim zaczniecie wyburzać zbudujcie cokolwiek w zamian, żeby ci z domów wyburzonych mieli gdzie mieszkać, bo na razie tylko gadacie, że będziecie budować.Chcecie wyburzyć 150 domów, to ze 100 domów trzeba w ciągu tych 2 lata wybudować? Juz to widzę! 100 domów komunalnych to od wojny nie wybudowaliscie.
~~~~~~~ 18-04-2013 8:28
Inżynierem budownictwa to ja nie jestem,ale jeżeli wychodzi taniej i będą nowe.To o co kaman ? PS Nowe na pewno beda tańsze w utrzymaniu.Ludzie tez powinni być zadowoleni.No to POPIERAM !!!! :-)
~akm 18-04-2013 8:51
Tak wyburzać. Budować nowy eurowałbrzych. Bez podpiwniczenia? A radioaktywność od gazowego radonu to juz nie istnieje w Wałbrzychu? Czy to tylko głupota czy nadal kulturkanpf? Ale wyburzać napewno bo to tez budynki niemieckiej doliny smierci.
~księgowy 18-04-2013 11:11
Czy ktoś z poważniejszych czytelników pamięta jak dyktator Rumunii Ceausescu wziął się za wyburzanie wiosek i przesiedlanie do bloków? I jak się to finansowo a w końcu politycznie skończyło ? Może jakaś analogia? pozdrówka.
~lalala 18-04-2013 15:10
Panie prezydencie,a może niech zaczną budować na końcu ul. Klonowej i tam przeprowadzać ludzi. Nie chce pan???
~żul 18-04-2013 17:20
Bez paniki proszę.Idzie przecież ocieplenie klimatu więc Romeo przekwateruje 95 % mieszkańców do namiotów!!!!
~RŚ 18-04-2013 17:41
Czy na tej liście jest, taki narożny budynek- zawalidroga, niby przy Pl. Tuwima,a faktycznie przy Al. Wyzwolenia - róg Piłsudskiego?
~~~~~~~ 18-04-2013 17:58
Robić drogi ŹLE,chodnik też Źle bo rozkopane :-).Projekt typu budowanie nowym domów zamiast reanimacja tego co nie żyje od 20 lat.Też źle.Dajcie już spokój.
~bolek z ukrainy 18-04-2013 18:28
Czy jest szansa na wyburzenie budynku przy ulicy Osiedle Górnicze 23 - 27 ? Wdzięczni rodacy!
~Wyga 18-04-2013 18:48
Wszystkim krytykantom zalecam pukniecie sie w glowe,nie wiem czy pomoze,ale tylko to Wam mozna polecic. Stan starych budynkow jest okropny, zalecam wizyte w nich i jezeli ktos chce odmienic nasze miasto to Wy jeszcze pyszczycie? Wstyd.
~Obywatel 18-04-2013 23:53
Uważam, że zamiast ponosić wysokie koszty rozbiórki domów (ok. 100 tyś zł każdy) to lepiej przekazać potrzebującym za symboliczną złotówkę. Jestem pewien, że nowi właściciele potrafią już zadbać o jego wygląd i lepszy stan techniczny. Pamiętacie budynek, w którym mieściła się 'Zielona Gęś"? Miasto zamiast wyburzyć sprzedało go za grosze. Dzięki temu nowy właściciel uratował piękną kamienicę, a miasto nie poniosło kosztów rozbiórki. Dzisiaj zarabia na podatku gruntowym, od nieruchomości i dochodowym.
~csr 19-04-2013 2:25
ksiegowy - o caucescu wiesz tyle, co o singapurze, wiec przestan wypisywac brednie. doucz sie najpierw, doczytaj. no chyba, ze lubisz publicznie robic z siebie idiote.
~ksg 7-05-2013 20:35
Szela ty wariacie, wybuż swój domek
~ 9-05-2013 20:34
budynki nie które są dobre nie trzeba ich burzyć tylko trochę remontu i będzie dobrze............
~jaan 15-05-2013 18:31
A mnie wkurza "nazewnictwo" Wałbrzycha. Podejrzewam, że to sprytny sposób na ukrycie i uwolnienie się od odpowiedzialności. A więc: jest Gmina Wałbrzych - ale bez wójta (na czele gminy stoi wójt). Jest miasto Wałbrzych i ma prezydenta Miasto uzyskało prawa powiatu - na czele winien stać starosta - brak. Co jest z tym Wałbrzychem? Czy to gmina, miasto, czy powiat? No mądrale z samorządu ! Odpowiedzcie !!!!
~W-ch 24-08-2013 22:56
A ja popieram ten pomysł, ci co płacą za czynsz powinni mieszkać w przyzwoitych warunkach, a nie jeden w bloku płaci i dba a drugi albo nie płaci albo korzysta z dodatku i wszystko ma gdzies
~W-ch 24-08-2013 22:57
A ja popieram ten pomysł, ci co płacą za czynsz powinni mieszkać w przyzwoitych warunkach, a nie jeden w bloku płaci i dba a drugi albo nie płaci albo korzysta z dodatku i wszystko ma gdzies
~wałbrzyszanin 4-02-2014 2:53
niektórzy ludzie mieszkający i dorastający w niektórych miejscach są poprostu uczuciowo zwiazani z miejscem zamieszkania , nie kazdy budynek nadaje sie do rozbiorki , czasem zrobienie drenazu i polozenie tynku poprawia ten jak ze okrutny wyglad wizualny , placac czynsze tyle lat wszystko stalo w miejscu , nagle wielka modernizacja , drogi , placówki , nowe mieszkania , tylko czy aby napewno sa na to pieniadze , nagle zaczelo sie wielkie lal w wałbrzychu a potem bedziecie bluznic ze znow wszystko niszczeje i stoi w miejscu boi z kad brac na to pieniadze juz zakredytowane , nie oszukujmy sie walbrzycha nie stac na tak szybkie modernizacje

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Co dalej z browarem?

Zagospodarowali szczyt

Duda w Wałbrzychu

Na przekór pandemii

Przyjedzie Duda