MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Będzie referendum w sprawie szkół?

Wiadomości: Wałbrzych
Środa, 14 marca 2012, 17:34
Aktualizacja: Piątek, 16 marca 2012, 7:42
Autor: Sven
Fot. Sven
Ponad trzynaście tysięcy podpisów pod wnioskiem o referendum w sprawie likwidacji wałbrzyskich szkół. Dziś wniosek trafił do Biura Obsługi Klienta wałbrzyskiego magistratu.

13 318 to dokładna liczba podpisów, którą zebrał Komitet Obrony Szkół pod wnioskiem o referendum w sprawie likwidacji wałbrzyskich szkół. Nie są to jeszcze wszystkie podpisy, ponieważ inicjatorzy akcji codziennie rozmawiają z mieszkańcami miasta w różnych jego punktach i mają zamiar kontynuować zbieranie podpisów do 27 marca, wtedy upływa ostateczny termin dostarczenia ich do Urzędu Miasta. W tym referendum nie zostanie zadane pytanie na temat odwołania rady miasta. Zdaniem inicjatorów referendum, by odwołać radę miasta potrzebne jest zebranie podpisów pod odrębne referendum.

Komitet Obrony Szkół uważa, że likwidacja szkół w Wałbrzychu jest decyzją błędną i nieprzemyślaną, przedstawiane przez władze argumenty nie mają pokrycia w faktach, a oszczędności finansowe są złudne.

Jeżeli dokumenty złożone w sprawie referendum nie będą miały wad, to głosowanie odbędzie się pod koniec czerwca. Poniżej prezentujemy treść wniosku wraz z zawartymi w nim pytaniami:

Dwudziestego siódmego stycznia 2012 r. grupa inicjatywna w składzie: Daniela Szymańska, Amelia Kaczor, Urszula Gerlach, Wojciech Kot, Piotr Gezela, Grzegorz Gruszecki, Małgorzata Raszyk, Iwona Gawrońska, Andrzej Raszyk, Beata Groń, Elżbieta Pytlak, Małgorzata Sowa, Edyta Ochudło, Ewelina Murzańska, Karolina Piecuch, Danuta Chrzan, Magdalena Pomorska, Izabela Fiebich Bednarska, Anna Elżbieciak Stec; reprezentowana przez pełnomocnika: panią Reginę Pankowską, złożyła informację o zamiarze przeprowadzenia referendum lokalnego na terenie Wałbrzycha.

Prezydent Miasta Wałbrzycha w piśmie z 02.lutego 2012r. potwierdził otrzymanie informacji o zamiarze przeprowadzenia referendum i określił liczbę osób uprawnionych do głosowania, objętych rejestrem wyborców na koniec IV kwartału 2011 r. na terenie Gminy Wałbrzych na 97 863 osób.

Na podstawie art. 4 ust. 1 i 2 i art. 170 Konstytucji Rzeczpospolitej Polski oraz art. 15 ust 1 i 2 ustawy z 15 września 2010 r. o referendum lokalnym ( Dz. U. nr 88 poz. 985 z póz. zm. ) ja, Regina Pankowska, jako pełnomocnik grupy inicjatywnej składam niniejszym wniosek o przeprowadzenie referendum lokalnego na terenie Wałbrzycha z następującymi trzema pytaniami referendalnymi:

PYTANIE PIERWSZE
Czy jesteś za przerwaniem procesu likwidacji publicznych szkół podstawowych nr 12,19,31 i Publicznego Gimnazjum nr 5, czyli za cofnięciem (uchyleniem) uchwał Rady Miasta Wałbrzycha o zamiarze likwidacji tych szkół z dnia 24.01.2012, jak również za uchyleniem wszystkich uchwał podjętych później (do dnia ogłoszenia wyników niniejszego referendum), powodujących likwidację wyżej wymienionych szkół?

PYTANIE DRUGIE
Czy jesteś za utrzymaniem i dalszym funkcjonowaniem wszystkich szkół publicznych wg stanu prawnego i organizacyjnego na dzień 31.12.2011 roku, dla których jednostką prowadzącą jest Gmina Wałbrzych, do końca obecnej kadencji samorządu terytorialnego w 2014 roku?

PYTANIE TRZECIE
Czy jesteś za odzyskaniem grodzkości przez miasto Wałbrzych kosztem przejęcia 30 mln. długu?

Zgodnie z wymogiem ustawowym, składam 837 kart zawierających 13 318 podpisów.

pełnomocnik grupy inicjatywnej:

Regina Pankowska

Czytaj również

Żywa lekcja przyrody

Wałbrzych pełen alimenciarzy

Bili go butelką i metalową rurką

Komentarze (70) Dodaj komentarz

~ 14-03-2012 17:50
chwila,chwila a gdzie pytanie o odwołanie radnych?
~Co jest? 14-03-2012 17:56
Dokładnie, miało byc odwołanie radnych a CO JEST?
~Gość 14-03-2012 18:11
Spoko, nie wszystko w jednym dniu, to na poczatek
~Monika 14-03-2012 18:21
Odwołanie Rady Miejskiej tez będzie! Wniosek wraz z podpisami trafi do Komisarza Wyborczego w przyszłym tygodniu. Już mamy 12 tysięcy podpisów, chcemy jeszcze 1000 pozbierać, taki bufor na wszelki wypadek. Terminy weryfikacji podpisów w obu przypadkach się różnią i złożenie wniosku nieco później może pomóc zorganizować oba referenda w jednym czasie. Więc - spokojnie, wszystko gra, kto chętny złożyć podpis pod odwołanie Rady - zapraszamy, będziemy zbierać jeszcze przez około tydzień. Pozdrawiam!
~ 14-03-2012 18:22
aaa..kapuje(bo juz sie przestaszyłem),dzieki za wyjasnienia.:)))
~duppa 14-03-2012 18:25
w przypadku referendum o wysypisko wszyscy byli zgodni, a i tak nie wyszło, więc można już sobie odpowiedzieć jak będzie tym razem... Jak tacy rodzice mądrzy i wiedzą skąd brać kasę na prowadzenie szkół (a nie przepraszam na to nie trzeba kasy, wszystko by opłacili z subwencji haha) to bardzo proszę o stworzenie stowarzyszeń albo od razu szkół prywatnych, PROSZĘ BARDZO mogą się wykazać, a nie pokrzyczą i niech się prezydent martwi skąd brać kasę i wysłuchuje jakie to szkoły brzydkie, niedoinwestowane itd.
~Szełemj to moje alter ego 14-03-2012 18:36
No właśnie pani/panie ~duppa, dupa z Ciebie nie myśliciel:) Poczytaj trochę o temacie, zapoznaj się z danymi, a potem zaśmiecaj internet swoimi debilnymi wynurzeniami durniu.
~Monika 14-03-2012 18:43
Tak, Duppo, zróbmy Policję stowarzyszeniową, stowarzyszeniowe Wojsko, taką Służbę Zdrowia itp. Nie - płacimy podatki, a szkoły to zadania własne gminy. Gdybyś znał/a temat znał/abyś kwoty, jakie te szkoły z zewnętrznych środków pozyskują i jak ładnie się bilansują, odpalając Gminie z tego pieniążki w wysokości ładnych tysięcy zł. Bo subwencja, jak świat światem nie wystarczała i wystarczać nie będzie. Ale to nie oznacza, że edukacja nie jest potrzebna. To jest elementarna podstawa, gwarantowana przez Konstytucję.
~Monika 14-03-2012 18:50
Tak, Duppo, zróbmy Policję stowarzyszeniową, stowarzyszeniowe Wojsko, taką Służbę Zdrowia itp. Nie - płacimy podatki, a szkoły to zadania własne gminy. Gdybyś znał/a temat znał/abyś kwoty, jakie te szkoły z zewnętrznych środków pozyskują i jak ładnie się bilansują, odpalając Gminie z tego pieniążki w wysokości ładnych tysięcy zł. Bo subwencja, jak świat światem nie wystarczała i wystarczać nie będzie. Ale to nie oznacza, że edukacja nie jest potrzebna. To jest elementarna podstawa, gwarantowana przez Konstytucję.
~czy 14-03-2012 19:03
juz bylo referendum odnosnie smieci i jaka frekwencja byla.
~trol 14-03-2012 19:03
Brawo duppo. POPIERAM CIE NA CALEJ LINII. Do moniki ja tez place podatki...tylko co z tego jezlei na nie wszystko starcza...w arabii saudyjskiej prawie wogole ich nie maja i stac ich na wszystko. Jak znajdziesz sposob na pomnozenie pieniedzy w budzecie dam Ci nobla...a nie sorry jest..PODWYZSZENIE PODATKOW. Ale znajac zycie robisz w budzetowce albo utrzymuja cie rodzice, wiec co mozesz wiedziec o placeniu podatkow. To moze niech panswto zbuduje jeszcze 1000 szkol przeciez konstytucja gwarantuje nauke.
~duppa 14-03-2012 19:16
Moniko, skoro się bilansują i odpalają jeszcze Gminie pieniążki to dlaczego Gmina do nich dopłaca, ->bo subwencja nie wystarcza;] a nie mówię już nawet o środkach inwestycyjnych (należy pamiętać, że na nawet fundusze zewnętrzne wymagają wkładów własnych). Pnie możemy patrzeć na każdą szkołę osobno, ale właśnie jako na całą sieć. Akurat Wałbrzych jest położony bardzo rozlegle geograficznie, co nie ułatwia sprawy. Jednak jakieś kroki chyba należy zawczasu podjąć skoro liczba uczniów nieustanie spada, ile to już? 1800 mniej w podstawówkach i 1500 w gimnazjach przez od 2004r.? Liczby mówią same za siebie, Oczywiście nie można się tylko nimi kierować, i myślę, że tak nie było przy opracowywaniu nowej sieci szkół. zadanie własne, więc będzie dalej realizowane, nikt edukacji nie likwiduje;)
~Max 14-03-2012 19:44
Monika. O czym ty piszesz? Konstytucja? Konstytutcja gwarantuje mi wolność sumienia i wyznania a w szkole jest jedna z religii. Ocena na świadectwie. Płacenie katechetom, a miało być nauczanie darmowe. I chyba przesadzasz pisząc o "kwotach jakie te szkoły z zewnętrznych środków pozyskują i jak ładnie się bilansują (chyba chodzi Ci o projekty?) ..." Monia, tak, bilansują się ale w kieszeniach nauczycieli... Oczywiście, że subwencja nie wystarczy na utrzymanie szkoły i samorząd musi dopłacić. Jestem przeciwny likwidacji tych szkół gdzie chodzą najmłodsze dzieci, reszta musi dojeżdżać chce czy nie chce.
~Wałbrzyszanin 14-03-2012 20:07
Dawniej mawiało sie, że nauczyciele mają pewną pracę w szkołach. Dzisiaj sytuacja wygląda tak jak wygląda. Na wszystkim się oszczędza, nawet na wiedzy jak widać - "nieukami" łatwiej się manipuluje... Po co te przedszkola? Co to za chory pomysł jest? Kto tam będzie posyłał dzieci, skoro młode osoby masowo opuszczają to miasto? Do szkoły mogą przynajmniej uczęszczać uczniowe i uczennice z pobliskich gmin.
~adi 14-03-2012 20:31
A na podgórzu was nie widziałem a z chęcią bym się podpisał
~ja,, 14-03-2012 21:05
Mój syn od zerówki dojeżdża do szkoły i jakoś nikt nigdy się tym nie przejął paranoja
~zbieracz 14-03-2012 22:06
wpadniemy na podgórze-zapraszamy!
~Wałbrzych 14-03-2012 22:39
Ale to wina radnych tych co rządzili w mieście przez 8 lat. Oni pozwolili doprowadzić miasto do takiego stanu. Teraz Szełemejowi nic nie zostało jak likwidować pewne stanowiska i szkoły i muszą być cięcia, bo skończymy jak Grecja, ja się dziwie że nie zbiera się podpisów do premiera o pomoc pastwa dla naszego miasta.
~pp 14-03-2012 22:48
Brawo! Stop szkołom molochom!
~Gosc 14-03-2012 22:53
Ciagle ludzi robi sie w trąbe, przecież jak uchwala radni a pózniej będzie referendum o szkoły to pytam sie co sie zmieni!? Likwidacja będzie i wstecz nic sie nie cofnie. Wiec po co kasę wydawać!!! Ale na pewno nie o szkoly tu chodzi !!!!???
~;] 14-03-2012 23:02
"Do szkoły mogą przynajmniej uczęszczać uczniowe i uczennice z pobliskich gmin." - fajny tok myślenia, tylko pogratulować;]
~benkmen 15-03-2012 0:24
Max - czy ty naprawdę wierzyłeś w glempienie Glempa o bezpłatności religii w szkole? On powiedział prawdę: kościół za to nic nie będzie płacił i dlatego religia jest bezpłatna ..dla kościoła.Ci zaś, którzy na nią nie chodzą, za to w przyszłości słono zapłacą.
~Monika 15-03-2012 6:59
I wreszcie dyskusja na poziomie - bez wyzwisk, bez obrażania - dziękuję! Rozmawiamy na argumenty - tego zabrakło w rozmowach z zespołem ds.szkół, z Radnymi, z Prezydentem... Drogi Trolu: muszę Cię zmartwić, pracuję uczciwie i legalnie od lat za najmniejszą stawkę, której lwią część pochłaniają podatki. Droga Duppo: duże kwoty - tylko 1 z tych szkół pozyskała 0,5 miliona, z czego 350tys. z projektu UE, a inne projekty wciąż się piszą, szkoła stale pozyskuje pieniądze i dzięki tym środkom właśnie, poza subwencją, Gmina dopłaca jedynie 20tys.zł ROCZNIE do tej szkoły. Położenie tych szkół też jest istotne: Rusinowa, Poniatów - nie może nie być szkoły w takiej dzielnicy. W jednym przypadku aż 7 dzielnic, wiosek i osiedli składa się na rejon tej szkoły.
~Monika 15-03-2012 7:09
Dzielnice bardzo rozwojowe, mnóstwo młodych rodzin, pełno dzieci i... zero szkoły? Zapraszam na strony GUS - tam znajdziecie wszystko o demografii w przyszłych latach - wzrost, odnowa. Gdzie te dzieci się zmieszczą za 2,3,4 lata? Tzw. zmianowość, w szkole mojego dziecka, likwidowanej, wynosi 100% - a dzieci przybywa i mimo to miasto odmawia tworzenia nowych oddziałów. Potrzebne jest przedszkole, a nikt tego nie słucha, choć nie chcemy na nie dotacji z kasy Gminy. Przecież można było znaleźć oszczędności poprzez narzucenie WSZYSTKIM placówkom planu oszczędnościowego. Max: zgoda w sprawie etatów katechetów (moim zdaniem). Nie zauważyłam za to w szkole nadmiaru nauczycieli. Są nawet gotowi zejść z kart, aby przetrwać. Co do Konstytucji, więc po co jest, skoro niczego nie gwarantuje? Pozdrawia
~Monika 15-03-2012 7:13
Adi: nadal zbieramy podpisy w sprawie odwołania Rady - zapraszam pod dawny EMPIK, zapraszam do tych szkół. "Ja": może masz możliwość, mobilność, oparcie w rodzinie i dlatego nie stanowi to dla Ciebie problemu, cieszę się, że masz ten komfort. Wielu z nas nie ma, nie widzimy sensu w dojazdach, jeśli są w dzielnicy potrzebne i pełne szkoły. Jak się okazało, Gmina nie zorganizuje żadnych dowozów. Co mam zrobić w przyszłym roku z 8 i 5-latką? Dać bilecik i puścić w miasto bez opieki? Nie, dziękują, staram się być odpowiedzialna za moje dzieci.
~Pierre Dolle 15-03-2012 8:21
Skąd się nagle pojawiło takie trzecie pytanie w referendum.( Z reszta bardzo tendencyjne - 30 milonów???)Miałobyć odwołanie rady miejskiej.... a co jest??? Czyżbyście byli sterowani przez radę powiatu??????Co chwile wszyscy beda latac na referenda???? Ja ze swojej strony olewam.....nie ide
~~~~~~~ 15-03-2012 8:53
Odwołać radnych i prezydenta.
~... 15-03-2012 9:06
jakbys czytal uwaznie to bys widzial to pytanie, bylo od samego poczatku... najlepsze wyjscie dla obecnego spoleczenstwa "olewam, nie ide" tak samo bylo kiedy bylo referendum dotyczace ceny wody, ludzie nie poszli a pozniej pretensje ze taka woda droga, szczerze? trzeba bylo ruszyc 4 litery i postawic krzyzyk, to nie jest wiele, ale najlepiej pilnowac tylko swojego nosa.
~Pierre Dolle 15-03-2012 9:11
Dodajcie jeszcze 4 pytanie CZY CHCESZ DALEJ BIEGAĆ,SKAKAĆ I TURLAĆ SIE Z PREZYDENTEM ??? TAK CZY NIE Odwołanie rady Miasta jest szczególnie mocno związane z "uratowaniem" szkół.Mam uwieżyć że tą sprawą zajmiecie się póżniej ,jak obronicie szkoły? Bedzie wam to wisieć jak kilo kitu.
~Pierre Dolle 15-03-2012 9:13
Dodajcie jeszcze 4 pytanie CZY CHCESZ DALEJ BIEGAĆ,SKAKAĆ I TURLAĆ SIE Z PREZYDENTEM ??? TAK CZY NIE Odwołanie rady Miasta jest szczególnie mocno związane z "uratowaniem" szkół.Mam uwieżyć że tą sprawą zajmiecie się póżniej ,jak obronicie szkoły? Bedzie wam to wisieć jak kilo kitu.
~ 15-03-2012 9:34
zgadzam sie z piszącym wyzej,jak beda dwa referendum jednoczesnie to pójde,ale nie jak bedzie dzielenie.nie oszukujmy sie,wszystkich obchodzi referendum o odwołanie radnych a nie ratowanie szkół.
~ 15-03-2012 9:50
Do organizatorów referendum; Obiecuję wam, że jeśli nie dojdzie do referendum w sprawie odwołania rady miejskiej - nie wygrzebiecie się dłuuuugo z sądu. Za wyłudzenie mojego i nie tylko , podpisu pod wnioskiem.
~Ciunio 15-03-2012 9:51
Co ta baba pisze? Gmina dokłada do szkoły rocznie 20 tyś.?! Kobito! Chyba tylko na papier toaletowy! 20 tysięcy? Mam mieszkanie na Białym Kamieniu 42 m2 i rocznie płacę ok 6 tyś. A z tym odejściem od karty nauczyciela to ktoś Ci po pijaku chyba naopowiadał. Bardzo niechętnie ludzie pozbywają się przywilejów, a nauczyciele w szczególności. Jest mi przykro, że ktoś traci pracę. I to jest nieważne czy to nauczyciel, czy spawacz czy starszy oborowy. To rodzinna tragedia. Ale taka jest teraz rzeczywistość. Jestem przeciwny likwidacji szkół, ale też nie wiem jak sobie z tym poradzić przekładając to na język finansowy.
~tygi 15-03-2012 10:08
Co ma pytanie numer 3 do szkół?Kazdy trzezwo myslacy mieszkaniec miasta jest za odzyskaniem grodzkosci.
~janek 15-03-2012 10:45
Ja wole przejąć nawet ten dług w zamian za to miasto się będzie rozwijać bo będzie mogło korzystać z dużych funduszy unijnych ktorych teraz nie możemy pozyskać
~hmmm 15-03-2012 11:21
brawo janek... wez udzial w referendum i wyraz swoje zdanie.
~wujek dobra rada 15-03-2012 12:05
Dajcie najpierw referendum o odwołanie radnych,bo wam ludzie nie pójda inaczej na głosowanie
~bob 15-03-2012 12:10
Ja niestety jestem za cięciami, Grecji tu ja nie chce. Z drugiej strony szkoda szkoły na poniatowie lub kozicach (nie pamiętam dokładnie), która jest po remoncie. Zamiast niej zamknął bym szkołę na podzamczu ze względu na zły stan techniczny obiektu. A sprawa grodzkości ma tu się...., miasto jak zostanie powiatem szybko zniweluje ten dług (przy odpowiednim zarządzaniu)
~Duppa 15-03-2012 12:22
ja też jestem Monika za argumentami oczywiście:) Swoją drogą gratuluję zorganizowania i poważnego podejścia do sprwy, jednak żadne argumenty mnie nie przekonują w sprawie szkół. Jest jeden problem: trzeba patrzeć sieciowo a nie lokalnie, ponieważ fundusze pochodzą z jednej kasy, a przytoczony przeze MNIE argument, że liczba uczniów drastycznie spadła patrząc na cały miejski organizm jest faktem. Jednoznacznie potrzebna jest OPTYMALIZACJA tego tematu i dobrze, że to się właśnie dzieje, nie mówię, że dla wszystkich jest to rozwiązanie najlepsze, nawet nie zawsze jest zadowalające ale za to jest racjonalne.
~ 15-03-2012 13:47
Po pierwsze aby odzyskać grodzkość potrzebna jest zgoda gmin ościennych a jak tu na Wałbrzyszku i gdzie indziej tej zgody nie ma . Co do tych 20 tyś tak było gdyż psp 31 zrobiło projekt unijny...stąd wiele korzyści. Sieć szkół może i powinna ulec zmianie,ale w jednej dzielnicy powinna być choć jedna szkoła, chyba sprawiedliwie??Sypie sie psp 21 gdzie wkłada się w nią ogrom pieniędzy ponad milion a zamyka się szkoły dobrze prosperujące.
~Monika 15-03-2012 14:03
Duppo! Ja też jestem za optymalizacją, ale nie za brutalną amputacją! Dlatego mówię o planach oszczędnościowych i innych pomysłach, jakie wypracowaliśmy, ale nikt nie słuchał. Patrzymy sieciowo: gdzie zmieścimy te dzieciaki, które wg wszelkich danych zaraz będą do szkół szły w większej ilości + 6latki? Pomyśl, te likwidacje to też koszta, ogromne. Mało, subwencja pomiędzy 860tys. a 1mln zł ucieknie do gmin ościennych tylko za dziećmi z 31 wedle deklaracji ankietowanych rodziców...Poczytaj uchwały intencyjne, poznaj sytuację tych szkół. Niebawem ruszamy ze stroną www, tam zamieścimy wszystkie prezentacje, argumenty tych szkół, treść "zarzutów' wobec nich, każdy będzie mógł sam ocenić, ale na podstawie danych, analiz itp. Jest nam przykro, ale nie pokazano nam żadnych racjonalnych argumentów
~Monika 15-03-2012 14:11
Ciunio! Tak, dobrze czytasz: 20 TYSIĘCY na rok. To jest tak absurdalne, że aż nie do uwierzenia. Ale to fakt, przy pozyskaniu zewnętrznych środków, które zliczyliśmy i podzieliliśmy przez lata, taka suma właśnie jest z miasta potrzebna na tę szkołę. Jeśli sobie życzysz, podaj @, prześlę Ci materiały. Co do nauczycieli - zupełnie na trzeźwo, uwierz. Dla nich to też być, albo nie być. Pozdrawiam!
~Monika 15-03-2012 14:17
Do wszystkich Państwa: referendum w sprawie odwołania rady będzie na 100%. W przeciągu tygodnia składamy podpisy. Jak już pisałam powyżej - z kilku powodów - terminy, weryfikacja podpisów i przez ten tydzień chcemy dozbierać, mamy 12tysięcy, lepiej zebrać ten tysiąc więcej. Te osobne terminy nie są niestety zależne od nas. Ale robimy wszystko, aby i Wam i sobie ułatwić, żeby był 1 termin.
~Monika 15-03-2012 14:23
Co do 3 pytania o grodzkość: jesteśmy ciekawi Waszych opinii. Ja np. jeszcze nie mam zdania, normalnie bardzo bym chciała grodzkości, ale przy systemie działania Prezydenta i Rady - boję się, że trąci katastrofą. Szpur już straszy, że będą wtedy likwidować szkoły średnie (przecież są po reorganizacji!). Nie ma na podstawy -na szkoły, full długów i nagle mamy na następny dług? Za to będzie budżet z grodzkości,ale z nim masa obowiązków i zadań, ten budżet nie starcza, stąd 30mln długu. Nie macie takich obaw?
~Monika 15-03-2012 14:28
Jak jeszcze widzę związek grodzkości ze szkołami: ano tak, że szkoły to zadanie własne Gminy, z tymi zadaniami Prezydent sobie nie radzi więc pozbywa się kłopotu - likwiduje. Jednocześnie bierze się za zadania własne Powiatu chcąc robić Domy Pomocy Społecznej w szkołach (zamiast nich). Coś mi tu nie gra. DPS- ok! Ale nie zamiast szkół, zagospodarować można budynki po tych przed laty likwidowanych, po szpitalu dziecięcym. I podział zadań jest niejasny.
~Monika 15-03-2012 14:38
Bob: "przy odpowiednim zarządzaniu" - tu się zgadzam, stąd właśnie moje obawy... Ja też nie chcę Grecji, ale 1 szkoła w dzielnicy, to nie jest kaprys, zbędny luksus, to jest ogromna, podstawowa potrzeba. To molochy generują koszta, nie te szkoły wskazane do likwidacji. Szkoła na Poniatowie jest pięknie wyremontowana, tam jest przejściowy problem małej ilości dzieci, ale już w młodszych klasach jest normalnie, nie ma sensu jej zamykać.
~hmmm 15-03-2012 15:53
ale was Monika pieknie merytorycznie punktuje. Macie cos do dodania poza populistycznymi haslami? Ile to nie wydacie referendum, jak to malo dzieci bedzie... itd itd... zachecam was do dyskusji, ale popierajcie swoje wypowiedzi jakimis faktami. A radni i tak poleca i tak
~Monika 15-03-2012 16:39
Do "Pierre Dollę": nic nam nie będzie wisieć w sprawie odwołania rady. Proszę mi wierzyć, my się czujemy tak po ludzku sponiewierani. Nie wiem jak Pan, ale nikt nie lubi chyba braku szacunku. Nas - wyborców, mieszkańców się ignoruje, obraża, nazywa hołotą. To nie w porządku. Nie chcieli nas wysłuchać, nie korzystali z zaproszeń, materiałów, jakie dla nich przygotowaliśmy, nie chcieli dialogu. Nie są z lepszej gliny, a tak się zachowują. Choćby za ten brak wrażliwości społecznej nie powinni tam siedzieć. Naszym punktem honoru i aktem mającym na celu ochronę tego miasta, będzie odwołanie rajców. Dlatego proszę - pomóżcie nam w tym i przyjdźcie na referenda!
~Do Pani Moniki 15-03-2012 17:09
Punkt o grodzkosci wzbudził duze zaniepokojenie moje i znajomych co składali podpisy na waszych listach,własnie przez to juz słyszałem głosy ,ze to woda na młyn dla starostwa i ratowanie im stołkow(niestety u nas mysli sie po prostej lini)--dlaczego nie zostaliscie przy swoich problemach??-wystarczyło dwa pierwsze pytania do referendum.
~74 15-03-2012 17:18
zgadzam sie z przedmówcą,tendencyjne 3 pytanie to typowy strzał w stope.od dawna wiadomo,że o powrocie grodzkosci tesknimy jak za obwodnicą.wykonaliscie kapitalna prace,ale zeby nie poszła na marne.
~Monika 15-03-2012 17:35
Być może macie rację, mam nadzieję, że jednak część z Was przynajmniej spojrzy pod kątem szkół na grodzkość właśnie. Mnie ona wcale nie interesowała do momentu wypowiedzi radnego Szpura i odkąd wiemy, że te DPS-y, które mają być w budynkach szkół 31 i 12 to zadania Powiatu. Ale przede wszystkim zastanawia mnie z jednej strony brak środków na szkoły, a chęć przejmowania dodatkowego długu, podobnie - skąd ten dług? Bo te 100parę milionów w zamian to może być za mało w stosunku do obowiązków. Ale dziękuję za konstruktywną krytykę, tym bardziej, że teraz wiem jak mogą takie pytanie odbierać inni. Dla jasności tylko dodam, że nie lejemy wody w żadne młyny. Różne rzeczy już o nas mówiono: że Rosiaki, Nowaki, że PIS, że NW, teraz Starostwo. A nam chodzi po prostu o szkoły i dzieciaki.
~gonia 15-03-2012 19:10
Tak, Monika... A ja chciałam przypomnieć wszystkim, że podpisy pod listami referendalnymi są jedynie zgodą na przeprowadzenie referendum, tzn., że podpisując listy - nie opowiadamy się za żadną ze stron (to nie jest tak, że podpisując listę opowiadamy się przeciwko grodzkości!), więc nie rozumiem skąd te dziwne pytania i zarzuty do grupy inicjatywnej...
~Monika 15-03-2012 22:39
Goniu! Zgadzam się z Tobą, ale warto wiedzieć jak reagują inni mieszkańcy i dlaczego. My może przez "siedzenie" w tym temacie od ćwierć roku widzimy jasne styczne choćby grodzkości ze szkolnictwem, inni - niekoniecznie, to zrozumiałe. Trzeba więc temat wyjaśniać, przedstawiać swój punkt widzenia, ale też słuchać takich głosów - po to jest referendum!
~Monika 15-03-2012 23:24
Taka mała uwaga - jako rodzic dziecka, które uczęszcza do jednej z tych projektowanych do likwidacji szkół, jako absolwent tej szkoły i mieszkaniec tej dzielnicy - chciałam poznać powody, kryteria i argumenty. Nie ma takich. My nie chcemy Was, naszych sąsiadów przekonywać na siłę, chcemy Was jedynie skłonić do refleksji, udostępnić stosowne materiały - z OBU stron. Nie tylko PR z Urzędu. Jak poznacie te argumenty i fakty - nie mówię, że będziecie nas popierać, ale choć zacznijcie Państwo oceniać na bazie konkretów. Tylko tyle. Odpuszczamy emocje - bierzmy fakty na tapetę! Nie ważne moja+mojsza+najmojsza, prosimy o rzetelne zgłębienie tematu. Mogę się założyć, że po zapoznaniu się z tymi materiałami/danymi/wyliczeniami/ankietami KAŻDY przynajmniej się zastanowi. Dobrej nocy! :)
~35532 16-03-2012 9:52
No muszę przyznać że Panu Prezydentowi udało się jedno : zaczął tworzyć w Wałbrzychu coś na kształt społeczeństwa obywatelskiego ;) I to wszystko przez swoje chybione decyzje . I to przy własnych inicjatywach typu GDK czy Stara Kopalnia czy Stadion na Nowym Mieście które wpędzą miasto w jeszcze większe długi. Nie potrafiąc jednocześnie załatwić sprawy MZK czy Aquaparku.Nie mówiąc o kosztach jakie poniesiemy kiedy będzie chciało przystosować likwidowane placówki do nowej roli. Gratuluje Państwu wytrwałości ,władzy zawsze trzeba patrzeć na ręce inaczej dzieją się właśnie takie rzeczy jak ze szkołami. Tym bardziej że Prezydent jeszcze kiedy był lekarzem stosował taką samą taktykę przy pozbywaniu się konkurencji z strony innych szpitali o kontrakty z NFZ - pisząc z sufitu wzięte analizy
~do Moniki 17-03-2012 18:43
Jesteś świetna!Tak trzymaj,jesteśmy z Tobą do końca.Damy radę,dzięki Tobie to się uda.Trzymam kciuki.Powodzenia!
~do Moniki 17-03-2012 18:45
Jesteś świetna!Tak trzymaj,jesteśmy z Tobą do końca.Damy radę,dzięki Tobie to się uda.Trzymam kciuki.Powodzenia!
~Zaproszenie 17-03-2012 18:53
Byłoby świetnie,gdyby udało się referendum w jednym terminie.Może pomyślą w ratuszu o kosztach?Tym razem wałbrzyszanie staną na wysokości zadania.Dziękujemy za zrozumienie i wsparcie.ZAPRASZAMY!
~Uda się! 17-03-2012 20:34
Dzięki takim ludziom jak MONIKA,GOSIA,PIOTR,PAWEŁ,RADEK,MARCIN,DANIELA i pozostali mieszkańcy Rusinowej,Dziećmorowic,Julianowa i Poniatowa na pewno się uda.POWODZENIA!
~RODZIC Z RUSINOWEJ 18-03-2012 20:43
DZiękujemy za dobre słowa.Dzisiaj nadal zbieramy głosy na radnych.Nie uprawiamy polityki,tylko bronimy szkół.
~grodzkość 18-03-2012 20:47
i każdy ma prawo się wypowiedzieć w sprawie grodzkości również.Najlepiej i najtaniej byłoby 1 referendum i 3 pytanka.
~Nicka 19-03-2012 10:18
To nie jest wina radnych tylko wina wyborców tak wybieracie i tak macie. Tylko nagonka na PIS, a to wszystko PO niszczy.
~AD AKTA 20-03-2012 13:00
To trzecie pytanie pytam po co? to nie dotyczy szkół to zadane po to by zamydlić ludziom oczy, moim zdaniem pytania zbyt zawiłe i mogą być niezrozumiałe dla niektórtych osób.Na referendum pójdę jedno i drugie prosze chodzić po mieszkaniach i zbierac podpisy za odwołaniem rady i prezydenta.wizionerstwa mamy dosyć.GRODZKOŚC NIKOMU JEST NIE POTRZEBNA A TYLKO DA MOZLIWOŚĆ DALSZEGO ZADŁUŻANIA NASZEGO MIASTA NIECH RADNI POWIEDZA NA JAKĄ KWOTE JEST ZADŁUŻONE MIASTO ALE PRAWDZIWĄ,NIC NIE MOWI SIE O BIAŁYM KAMIENIU GDZIE ZACIĄGNIĘTO KREDYT NA 30 LAT.NIE POZWÓLMY PREZYDENTOWI DALEJ ZADŁUŻAĆ NASZE MIASTO.
~ 20-03-2012 20:31
Radni sami nie wiedzą ................ To tajemnica. Dlaczego nigdzie nie pojawił się raport na temat zadłużenia ????????????
~zawiedziona 24-03-2012 9:04
Będzie REFERENDUM za odwołaniem Rady Miasta,bo tego chcą mieszkańcy! Radni zawiedli nasze zaufanie.Tym razem wybierzemy rozsądnie ludzi na poziomie a nie buraków.
~zawiedziona 24-03-2012 9:07
Będzie REFERENDUM za odwołaniem Rady Miasta,bo tego chcą mieszkańcy! Radni zawiedli nasze zaufanie.Tym razem wybierzemy rozsądnie ludzi na poziomie a nie buraków.
~Ctrl 5-04-2012 19:17
referendum w sprawie szkół i grodzkości nie będzie bo byc nie może, przecież te pytania nie nadają się pod referendum lokalne!
~o referendum 7-04-2012 16:43
Zobaczymy czy nie zakwestionują referendum,bo szukają dziury w całym i mają gdzieś te z trudem zbierane podpisy.Trzymam za wałbrzyszan kciuki.
~wycieczka 7-04-2012 21:31
We wtorek 10 kwietnia jedziemy na manifestację do Wrocławia.Zapraszamy.
~NIIE 15-04-2012 9:15
NIE będzie,bo dawno tak postanowili,a podpisy mieszkańców nikogo nie interesują,Radni i szeryf mają to gdzieś z Olanin znawcą tematu na czele, P,Wierzbicka ma klasę i własne zdanie

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Dom weselny znika z powierzchni ziemi

Po co nam Unia?

Pokrzywdzeni górnicy spotkali się w Starej Kopalni

Ochojska przed Zalewską

DTMZ robił porządki w Rząsinach