MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Będzie referendum?

Wiadomości: REGION, Boguszów-Gorce
Piątek, 2 sierpnia 2019, 9:21
Aktualizacja: Niedziela, 4 sierpnia 2019, 8:09
Autor: red
Fot. archiwum
Grupa radnych z Boguszowa–Gorc postanowiła złożyć na ręce Przewodniczącego Rady Miasta Boguszowa–Gorc projekt uchwały w sprawie przeprowadzenia referendum dotyczącego odwołania z funkcji burmistrza przebywającego w areszcie Jacka C.

"W sierpniu mija dziewięć miesięcy od wyboru na Burmistrza Miasta Boguszowa-Gorc Pana Jacka C. Przypominamy, że w dniu 20 listopada 2018 r. Pan Jacek C. złożył uroczyste ślubowanie i tym samym zobowiązał się przed Radą Miejską w Boguszowie-Gorcach oraz społecznością Gminy Boguszów-Gorce, że jako Burmistrz Miasta dochowa wierności prawu, a powierzony urząd będzie sprawował tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców Boguszowa-Gorc. Od tamtej chwili mija 9 miesięcy, z czego 8 miesięcy Burmistrz Miasta Boguszowa-Gorc spędził w areszcie. Czy Gmina Boguszów-Gorce i jej Mieszkańcy zasługują na takiego gospodarza?

W dniu dzisiejszym tj. 31 lipca 2019 roku składamy "na ręce" Przewodniczącego Rady Miejskiej Boguszowa -Gorc Pana Stanisława Urbaniaka projekt uchwały o przeprowadzeniu referendum w sprawie odwołania Burmistrza Miasta Boguszowa-Gorc oraz wniosek o zwołanie Sesji Rady Miejskiej w Boguszowie-Gorcach na dzień 07.08.2019r.

Nie do nas należy rozstrzyganie czy postawione Panu Jackowi C. zarzuty są słuszne, czy nie. Celem referendum nie jest osądzanie czy burmistrz jest winny wskazywanych czynów, gdyż to zadanie wymiaru sprawiedliwości. Istotne w tej kwestii jest natomiast to, że taka sytuacja nigdy nie miała miejsca w naszej wspólnocie samorządowej i z każdym kolejnym dniem naraża społeczność naszego Miasta na duże i wciąż rosnące straty wizerunkowe i finansowe.

W codziennych rozmowach pytacie nas Państwo: kiedy referendum? Oczekujecie, że radni doprowadzą do klarownej sytuacji w naszym mieście i samorządzie. Dlatego zasadnym jest oddanie władzy mieszkańcom, aby wypowiedzieli się w referendum podejmując decyzję co do przyszłości naszego wspólnego dobra, jakim jest Miasto Boguszów-Gorce. Postawiliśmy zatem mieszkańcom publiczne pytanie: czy chcemy odwołania Pana Jacka C. ze stanowiska Burmistrza Miasta Boguszowa-Gorc, czy też chcemy utrzymywać dalej na stanowisku osobę, która przepracowała jako burmistrz niespełna miesiąc, która dla Gminy Boguszów-Gorce i jej mieszkańców nic dobrego nie zrobiła i na której ciążą tak poważne zarzuty prokuratorskie?

Liczymy, że wszyscy radni w trosce o naszą małą ojczyznę zagłosują za podjęciem uchwały o przeprowadzeniu referendum w sprawie odwołania Burmistrza Miasta Boguszowa-Gorc" - czytamy w oświadczeniu grupy radnych.

Twoja reakcja na artykuł?

34
76%
Cieszy
0
0%
Dziwi
4
9%
Nudzi
1
2%
Smuci
2
4%
Złości
4
9%
Przeraża

Czytaj również

Wzmożone kontrole

Dyduch z numerem 1

Mistrzostwa w biathlonie

Komentarze (35) Dodaj komentarz

~olo 2-08-2019 9:52
K..a m.ć to on jeszcze jest burmistrzem ??? I przypominam to PSL !!!! Choć barwy polityczne nie mają tu nic do rzeczy Złodziej to złodziej
~Husky 37 2-08-2019 10:32
do: ~olo (9:52)
Bzdura startował z pisu i pislamiści zrobili z niego burmistrza i z kuplami z PIS- u robił przekręty nie wybielaj olo.
~olo 2-08-2019 12:27
do: ~Husky 37 (10:32)
1 CICHURA Jacek Henryk lat 45 wyższe KOMITET WYBORCZY WYBORCÓW JACKA CICHURY Polskie Stronnictwo Ludowe Boguszów-Gorce to ze strony PKW lemingu Szełemeja i PO
~On 2-08-2019 13:14
do: ~olo (12:27)
Pan Jacek C. pomiędzy pierwszą a drugą turą wyborów zrezygnował z członkostwa w PSL. Koalicję sobie zrobił z Porozumieniem Pana Gowina. Startował co prawda z własnego komitetu, natomiast wcześniej już był dogadny z formacją rządzącą a po wyborach oficjalnie zawiązał koalicję. I na szczęście to go nie uchroniło przed zarzutami
~Wyborca 2-08-2019 13:31
do: ~olo (9:52)
Do powiatu startował z PSL, ale na burmistrza już nie, i dzięki Bogu, bo okazał się zwykłym złodziejem
~Wyborca 2-08-2019 13:34
do: ~olo (12:27)
Szedł z własnego komitetu, tak jak Szełemej. A do PKW podaje się zawsze przynależność partyjną. Szełemej podał że przynależy do PO, a Cichura że do PSL. Obaj szli z własnych komitetów. Cichurę i tak by wywalili z partii za tzw.całokształt!!!
~Troll 3-08-2019 19:14
do: ~Wyborca (13:31)
Tylko marnym łapówkarzem. Nie obrażaj uczciwych złodziei.;)
~Wyborca1 3-08-2019 22:07
do: ~On (13:14)
Był dogadany, ale z PiS. Nie Gowinem. Ale jak to Jacek C. Pokazał że jest niesłowny.
~Bogusz 2-08-2019 11:31
Szkoda, że opozycyjni radni nie byli tacy aktywni w poprzedniej kadencji. Podnosili tylko łapki za , aby nie narazic się Waldusiowi. My teraz za ich nieodpowiednie zachowanie musimy płacic odszkodowania. Referendum- tak, ale za odwołaniem burmistrza i CAŁEJ RADY.
~Mieszkaniec. 2-08-2019 15:00
do: ~Bogusz (11:31)
A teraz to Ci radni są takie aktywne jak ich przewodniczący i zastępca burmistrza że dobrze wyslowic się nie umieją oglądam sesję .Kto to wybierał to ostatni już raz nigdy więcej dziadostwo wstyd żeby trzymać złodzieja i mu płacić nasze pieniądze, a nie stety tak głosowali radni od jacusia .
~Myślący pozytywnie. 3-08-2019 18:32
do: ~Bogusz (11:31)
No i w tym momencie nawet popre Pana wypowiedź Panie Łuczko. Jak najbardziej, mieszkańcy powinni odwołać radę miasta i Burmistrza! A co za tym idzie, to Pan na zieloną trawke i śmieszny zastępca Burmistrza tez!!!!
~Mieszkaniec 2-08-2019 12:40
Przecież oni nawet nie kryją się z tym, że chcą tylko wymienić kolesi Jacka na swoich ziomków! To jest hańba! Wcale nie chcą niczego dobrego dla tego miasta, a jedynie odbić władze i stołki! Czas założyć ruch obywatelski i przegonić JEDNYCH i DRUGICH !!!
~Gorce 2-08-2019 14:07
do: ~Mieszkaniec (12:40)
A co masz na myśli, że się nie kryją? Uważasz, że stan rzeczy jaki jest w mieście to normalne? Ludzie ci wam się w tych głowach dzieje. Burmistrza brak, jego radni udają, że nic się nie stało i komentujący rozumiem zainteresowani też taka sama patologia!
~olo 2-08-2019 14:04
https://wybory2018.pkw.gov.pl/pl/geografia/022101#geo_mayor_stat to jest z oficjalnej strony PKW pisze wyraźnie ze jest członkiem PSL !!!!!!!
~Kamil 2-08-2019 14:12
do: ~olo (14:04)
olo to wstrętny jak wyznawcy PO piszą ze z PIS to z PIS albo od Gowina Nawet jak należał do PSL bo tak pisze Na stronach PKW i tak było istotnie To nie wazne
~Ja 2-08-2019 14:23
do: ~Kamil (14:12)
Teraz to i tak już nie ma większego znaczenia, zamknęli złodzieja i bardzo dobrze. Był u jednych poszedł do drugich bo myślał, że go ochronią. Przecież taki sam myk zrobiono w Starostwie, gdzie wcześniej był Starostą. Przecież tam prawie cały Zarząd po wyborach też poszedł do Porozumienia
~X 2-08-2019 14:26
do: ~olo (14:04)
Jest tak napisane bo jak wypełniał dokumenty to sobie tak wpisał
~X 2-08-2019 14:27
do: ~olo (14:04)
Jest tak napisane bo jak wypełniał dokumenty to sobie tak wpisał.
~Kamil 2-08-2019 14:51
do: ~Ja (14:23)
Ma znaczenie niech ludzie i ty nie kłamią Do końca był w PSL a nie u Gowina A co prawda to prawda złodziej to złodziej bez względu na przynależność
~Wyborcaxxx 2-08-2019 15:44
do: ~Kamil (14:51)
Głupoty piszesz
~Mieszkaniec. 2-08-2019 14:44
A co wam się ta władza podoba pozwalniali ludzi rzadnych przetargów tylko sprzedają i rozdają miał stanąć blok mieszkalny w Gorcach i działka została podzielona za grosze miedzy władzą :to jest ok szkoła w Boguszowie do sprzedania ,a miała służyć na dom starców to jest ok a zastępca interesuję się cyrkiem oni też chcą żyć. A tak naprawdę to z urzędu cyrk zrobił.
~bolo 2-08-2019 15:44
Jako urzędnik przyłapany na korupcji musi udowodnić swą niewinność , gdy jej brak z automatu wylatuje z pracy i stawia sie mu zarzuty ,jak są dowody to paka , tak sie dzieje w krajach cywilizowanych na wschód od Odry , Rosja Ukraina Polska z gosciem sie negocjuje jak ma kase to sie obroni
~Ada 2-08-2019 17:33
A może Panie Geming lepiej było dogadać się z Przewodniczącym Rady co do terminu sesji . Chyba spora część radnych Was poprze , bo im też nie odpowiada ten chory układ a zależy im na dobrym zarządzaniu miastem. Pan działa populistyczne chcąc pokazać , że jesteście prawi. Nie tędy droga.
~Slawek 2-08-2019 18:28
Pan Geming sam się pod tym projektem uchwały nie podpisał. Jest projekt i przewodniczący ma obowiązek zwołać sesję i poddać go pod głosowanie. Nikt tu się z nikim dogadywać nie musi bo uchwałę podejmuje lub nie całarada jako ciało kolegialne.....ups już nie cała! Jak radni zagłosują? Przyjdziemy, zobaczymy.
~Myślący pozytywnie. 3-08-2019 18:38
do: ~Slawek (18:28)
Oczywiście że tak!!!! Święta racja! A myślę że ludzie przyjdą na sesję, ja sam też zawitam. Bo chce zobaczyć na własne oczy komu zależy na dobru gminy a komu nie.
~filip 2-08-2019 19:32
Guzik mnie obchodzi czy "jacek" startował z PiS czy z PSL czy z trójką przedsiębiorców. Miasto musi mieć gospodarza w ratuszu a nie w pierdlu, referendum też musi być i to jak najszybciej. Jak któryś z radnych tego nie rozumie niech też się da zamknąć i stamtąd głosuje.
~olo 2-08-2019 20:59
do: ~filip (19:32)
masz rację ale dlaczego przy okazji szkaluje się tych którzy nie mają z Cichurą nic wspólnego
~Myślący pozytywnie. 3-08-2019 18:39
do: ~filip (19:32)
Brawo!!!!!!!
~Małgośka 2-08-2019 21:38
Ale o kim Olo mówisz? Kto "szkalowany" nie ma nic wspólnego z Cichurą? Aresztowana Radna? Radni którzy podczas wyborów chodząc od drzwi do drzwi przekonywali że jest Słońcem Narodu i uczyni z naszego miasta Eldorado? Takie biedne żuczki dały się omamić. Nie wiem jednak co gorsze brak rozsądku i własnego zdania czy ślepa kalkulacja i podążanie za korzyścią.
~Mieszkaniec 2 2-08-2019 22:09
Dla mnie może być obecna władza i są dobrymi gospodarzami. Będę ich wspierał jest spokój i porządek
~Myślący pozytywnie. 3-08-2019 18:42
do: ~Mieszkaniec 2 (22:09)
Dla mnie rogalik też jest dobry i będę go jadł bo bułka mi jakoś nie smakuje. Co Ty wypisujesz Mieszkaniec 2. Ogarnij się, włącz myślenie!!!!
~Mieszkaniec BG 3-08-2019 22:10
Proponuję Pana Grzegorza na burmistrza. Jak wróci z wczasów w Egipcie niech montuje ekipe. Po co ma byc p.o. czegoś tam
~Ja 4-08-2019 0:24
Jeden w Egipcie fotografuje się z alkoholem a drugi wyprzedaż w mieście robi. Ponad hektar ziemi pod Dzikowcem za 150 tysi to się w głowie nie mieści. A rada śpi albo udaje! Szok i niedowierzanie!
~N... 5-08-2019 9:03
A co na to Pan Przewodniczący Rady Urbaniak? przecież kandydował z komitetu JC, on i jego kumple na żadne referendum się nie zgodzą, chociaż jest im wstyd, że dali się nabrać takiemu człowiekowi jak JC
~Troll 7-08-2019 22:39
Referendum za zbyt kosztowne.Pismo z Prokuratury Rejonowej lub Aresztu Śledczego nie wystarcza???

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

PiS przedstawiło kandydatów

Siemoniak z jedynką

Radni będą głosować w sprawie referendum

Referendum nie przeszło [Aktualizacja]

Otwarte warsztaty