MenuZamknij

WIADOMOŚCI

SPORT

Aglomeracja Wałbrzyska przyznała dotację na rewitalizację obiektu Muzeum Porcelany w Wałbrzychu

Wiadomości: Wałbrzych
Sobota, 24 września 2016, 6:55
Autor: red
Fot. red
Dofinansowanie przyznane zostało ze środków Aglomeracji Wałbrzyskiej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych RPO WD 2014–2020.

Wybór projektów do dofinansowania został zatwierdzony w imieniu Aglomeracji Wałbrzyskiej przez jej Lidera – Prezydenta Wałbrzycha Romana Szełemeja, a następnie przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego, który pełni funkcję Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.

Wśród projektów wybranych do dofinansowania jest projekt Gminy Wałbrzych pod nazwą „Rewitalizacja zabytkowego obiektu Muzeum Porcelany w Wałbrzychu wraz z infrastrukturą towarzyszącą”.
Projekt stanowi kontynuację prac rewitalizacyjnych budynku Muzeum Porcelany w Wałbrzychu, dawnego pałacu Albertich, które realizowane były w 2007 roku (remont elewacji klasycystycznego pałacu) oraz w latach 2013-2015 (remont dachu, remont wnętrz, modernizacja wystaw stałych w związku z nowym profilem muzeum oraz utworzeniem pracowni edukacyjno-konferencyjnej).

W ramach projektu zakłada się m.in. wymianę i konserwację istniejącej stolarki okiennej i drzwiowej, a także przebudowę otoczenia budynku, tj. dziedzińca od strony frontowej i tarasu od strony ogrodu. W wyniku realizacji projektu możliwa stanie się organizacja wystaw plenerowych, projekcji filmów w formie kina plenerowego oraz koncertów muzycznych. Dodatkowo w ramach projektu wykonana zostanie instalacja iluminacyjna budynku, która pozwoli na jego właściwe wyeksponowanie.

Takie działania pozwolą zachować elementy dziedzictwa kulturowego dla przyszłych pokoleń oraz umożliwią powstanie odpowiednich warunków do organizacji przedsięwzięć do tej pory nierealizowanych przez Muzeum z uwagi na istniejące ograniczenia funkcjonalne.

Całkowita wartość projektu: 909 tys. Zł, a kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to 625 tys. 195,73 zł.

Czytaj również

„Kulturalne inspiracje”

Szczawno–Zdrój walczy o odzyskanie szczytu Chełmca

Piotr Rachwalski staje na czele Aqua Zdroju

Komentarze (13) Dodaj komentarz

~ 24-09-2016 8:52
Tyle kasy na muzeum które odwiedzają duchy. Nigdy tam tłumów nie było. Żenująca mała liczba odwidzających na szum jaki robi sie wkoło tego muzeum. Zamknąć to a ekspozycje przenieść do Starej Kopalni.
~Do debila wyzej 24-09-2016 9:33
Tia i dac na pomnik kaczynskiego
~emigrant bez polskiego IP 24-09-2016 11:40
Moze by tak najpierw wyremontowac ulice gminne i zbudowac zachodnia obwodnice? Oraz zostawic cos na funkcjonowanie szkol? Jestescie pewni ze o palac Albertich nie upomna sie spadkobiercy w obliczu plynnej sytuacji politycznej i terytorialnej w Europie? W koncu, czy biedny kraj jakim jest Polska stac na dalsze zadluzanie?
~do emigranta 24-09-2016 14:15
Wyjechałeś pajacu to tam sobie żądz a nie tutaj. O twój mózg niech się spadkobiercy upomną czyli matka i ojciec.
~emigrant bez polskiego IP 24-09-2016 15:03
Hehe, dopoki odprowadzam podatki w Polsce, mam na pewno wieksze prawo do wypowiedzi niz polowa Walbrzycha bedaca na garnuszku MOPS i zyjaca na moj koszt, nieprawda moze? ,,Nie" dla finansowej dyktatury Szeli!
~do emigrant 24-09-2016 23:12
przestań pieprzyć farmazony, pół Wałbrzycha na garnuszku MOPS? 10,000 a to chyba nie jest pół Wałbrzycha to raz. Według Twoich kryteriów to posłuchaj - ta DRUGA połowa chodzi do muzeum, teatru , restauracji czy kina. Czy Ci się to podoba czy nie :) pozdro
~v7 25-09-2016 10:19
Osiągnięcie 3RP muzea, a podatnik zapłaci razy 2 z kredytów bankowych. Piękne tort made in germany jest coraz bliżej. Może zaczniemy ulice dwujęzyczne PO co się kryć.
~emigrant bez polskiego IP 25-09-2016 11:31
Tak, polowa walbrzyszan na pewno chodzi do muzeum porcelany przynajmniej raz w miesiacu, bo pekne:))) Restauracje, kina sa samowystarczalne a kiedys i teatry zarabialy same na siebie, ty glabie. Wszystko to jest rabowaniem przez miedzynarodowke lichwiarsko-samorzadowa. No, V7, na gornym slasku piata kolumna niemiecka juz stwarza problemy. Juz to sie zaczelo we Wroclawiu, gdzie do spolki z Dutkiewiczem rzadzi ambasador RFN, nawet flagi Polski odmawia sie wywieszenia na ratuszu, slyszal ktos cos podobnego?
~gohciu 25-09-2016 11:31
Aby wyluzować...Wiadomo że jak połowa to druga :) i istotnie ona żyje. I bywa w teatrze, kawiarni ba nawet w bibliotece. W kinach sam szajs jak dla mnie. Ale stary i durny jestem.!. A mój "stary" Emigrant bez IP- po to jest aby wtykać kij w mrowisko. I zazwyczaj to mu wychodzi:). A rzeczywiście o pałac mogą się upomnieć spadkobiercy. Z innej strony dlaczego nazewnictwo ulic np. przy zamku Książ nie uwzględnia rodu władającego nim. Podobnie jest przy zamku Czetryców. Moim zdaniem szło by o podkreślenie Śląskości - rodzimości jako takiej, a nie polskiej, niemieckiej czy czeskiej. Lokalna Ojczyzna- nawet na Histmagu zaczyna taki pomysł kiełkować. Nieśmiało...ale zawsze.
~gohciu 25-09-2016 11:39
odnośnie V kolumny... Emi:) kto słyszał o wywieszaniu flagi państwowej na ratuszu? Jak święto jakieś to i owszem. Tak symbolizowano powrót Ziem Wyzyskanych do Macierzy w 45... A macierz do tych ziem miała takie prawo jak sowiecki front. Piastowie/ o ile mówili po polsku/ to o macierzy na pewno nie myśleli. Chyba że politycznie jak Bolkowie Świdniccy.
~emigrant bez polskiego IP 25-09-2016 18:22
No sami panstwo widza, ze dla niektorych Polska flaga nie jest normalna na ratuszu, podobnie jak dla Tuska polskosc byla nienormalnoscia. W kazdym niepodleglym kraju flagi panstwowe wisza nad ratuszami, ba, nawet okragla rok na masztach nad ogrodkiem dzialkowym jak ktos sobie ma zyczenie wywiesic.Niech by kto sprobowal forsowac lokalna ojczyzne jako autonomie w Niemczych czy Francji to zaraz sluzby specjalne by zrobily porzadek, bo to zawsze pierwszy krok do secesji, szczegolnie jak jest silna mniejszosc narodowa.Takich numerow na pewno zachod nie przepchnie, choc przebiera nogami i mlaszcze na Slask ozorem. To byly i sa Slowiankie tereny, czyli macierz.Kto sadzi inaczej jest rewizjonista hitlerowskim.Ksiaz byl wlasnoscia Piastow przed Hochbergami, wiec zadnego upamietniania nie bedzie.
~turysta 25-09-2016 20:54
Cieszy mnie spore autorskie zainteresowanie na tym portalu instytucją - Muzeum i jednocześnie smuci poziom złośliwości, nierozumienie społecznej misji edukacyjnej Muzeum. Pewnie jest tak, że autorzy tych aroganckich uwag, fantazyjnych urojeń historyczno-politycznych nigdy nie byli w tym obiekcie czyli Muzeum !!! Po co - wiedzą wszystko lepiej ??Projekt Rewitalizacji Muzeum to bardzo potrzebna inwestycja - w edukacje, kulturę , intelektualną ciekawość kolejnych pokoleń wałbrzyszan. Gratuluje i popieram.
~emigrant bez polskiego IP 25-09-2016 22:06
Jak mozna pchac miliony w muzea skoro brakuje na podstawowa opieke dla dzieci w gminych szkolach? Ponadto, jesli misja tego dokladnie muzeum ma polegac na robieniu natarcia marksistowskiego przez promocje feminazistek jak kilka m-cy temu, to kwestia tak pojetej misji edukacyjnej jest mocno dyskusyjna. Czy to muzeum ma w ogole zalozona ksiege wieczysta i jest zabezpieczone przed roszczeniami mafii prawniczych? Oczywiscie poki Szela jest u wladzy bedzie pchal na zlosc pieniadze w luksusy drugo i trzeciorzedne, a nie w potrzebne inwestycje, nie ludze sie ze bedzie inaczej. Ale strategicznie dla regionu to dzialanie b.szkodliwe. Co do edukacji to w krajach przodujacych technologicznie inwestuje sie w laboratoria dla dzieci i mlodzierzy a nie w reaktywacje i pokazy technologii ze sredniowiecza.

Dodaj komentarz

Zaloguj
0/1600

Czytaj również

Moda Polska w Wałbrzychu

Kolejny krok ku rozpoczęciu budowy obwodnicy zrobiony

Gmina Mieroszów ponownie w projekcie "Umiem Pływać"

Głosujmy na Sarę i Karolinę

PiS stracił przodownictwo w sondażu